Bestyckning Husa FS 650

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jag har en 03a med Dellorto förgasare....
Måste meka på originalsystemet....imorgon!!

Nån som vet vad det ska vara för bestyckning och vad för slags munstycken? Tack! :Bugar

RTFM!

På sid 9 finns en maual där det står alla bestyckningar till alla modeller. 190 skall ditt huvudmunstycke vara!

/HW

Dessutom har vi redan diskuterat den saken och du kan köra med det du har med orginalsystemet på, den går bara liiiiite fett. *hehe*

Det sitter väl 200 i (du behöver bara byta huvudmunstycket om du orkar och till det behöver du två verktyg) och som HW säger om du nu vill, så köper du ett 190 om du inte har ett och skruvar i det så fint. Vi fixar det på onsdag! :tummenupp

Gå och lägg dig nu! :krama

Men varför ska originalsystemet på ÖHT :va

Enda (o)vettiga orsaken måste vara nån bankörning som kräver det men åtminstone jag är inte helt säker på att det är tystare än ditt FP. Fråga bara majndröver :7peta

Supermoto skrev:
Men varför ska originalsystemet på ÖHT :va

Enda (o)vettiga orsaken måste vara nån bankörning som kräver det men åtminstone jag är inte helt säker på att det är tystare än ditt FP. Fråga bara majndröver :7peta
Sviestad på "trafikövningar" kräver originalssystem punkt. Se'n, om det låter för mycket, får vi iaf inte köra... *muttrar* Men utan original får vi inte ens försöka. *s*

Yasha skrev:
Sviestad på "trafikövningar" kräver originalssystem punkt. Se'n, om det låter för mycket, får vi iaf inte köra... *muttrar* Men utan original får vi inte ens försöka. *s*
Helkorkat :fakta
Fast självfallet enklast möjliga regel att ställa upp.
Kan lova att mitt helakra med buttplugg låter mindre än mitt original :mattias

Det stämmer men i min var inte ett enda munstycke rätt och inte de medföljande heller, så man skall nog titta efter en extra gång iaf.

mvh

HW skrev:
RTFM!

På sid 9 finns en maual där det står alla bestyckningar till alla modeller. 190 skall ditt huvudmunstycke vara!

/HW

Last edited:
Saras hoj är inte så uppbestyckad att den kräver ombestyckning för en bankörning.
200 är inga problem att köra med originalröret. Torskar möjlig en kuse på det men skadligt är det inte och det är endå bara för en kväll...
Jag hade gett fan i det och bara bytt...

Daniel

420 skrev:
RTFM = Read The Fucking Manual

Haha.. Ja det kan ju vara bra att kolla där. Men det är väl bara standardbestyckningar i den? Tolkade det du skrivit lite fel. Trodde du menade något ställe med rekommendationer på munstycken med helsystem på och diverse sånt.

HW skrev:
Direkt efter sidan 8! :rolleyes:

Jo det vet jag smarthyvve.

Kommenterade ju i ett tidigare inlägg att det var inte originalbestyckningen jag undrade över.

När jag ändå sitter här med boken i näven, vad är skillnaden på alla? Vilken modell ska man kolla på?

Super Motard Street FS650E
Super Motard Street ECE FS650E
Super Motard Street USA FS650E
Super Motard Competition FS 650C

Kollar jag i papperna på min så är det en FS650. Ingen annan bokstav. Nån hjälp med tolkning tack.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT