bestyckning husa 650

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
Tjo!

Läste av mitt stift och tyckte det såg lite ljusgrå/vitt ut. Hojen går bra, och svarar fint på gas. Småsmäller lite vid gassläpp.

Satte i en storlek större huvudmunstycke (162) och provade igen. Något mindre smällar, stiftet blev ljusbrunt/ljusgrått men om man står på tomgång och vrir snabbt på gasen så bööar den och dör oftast. Kan en storlek på huvudmunstycket göra att det blir så? Den går fint om man tar det lite lugnare på gasen från tomgång. När man har lite varv så bööar den aldrig utan svarar fint. Alltså endast från tomgång den 'bööar'.

Ska jag byta tillbaka och köra med lite ljusare stift eller ska jag leva med att man inte kan hetsgasa vid rödljusen? :hihi

Hur ser andra husa ägares stift ut och vad har ni för storlek på era munstycken?

Cykeln är helt orginal -04.
 
Har en orginal -o4 med standard bestyckning. Stiftet är ljusgrått på den också.
 
davve skrev:
2292414 Inga andra husaägare som kikar på sina stift?
Jorå, men jag har en -01 med Delortoförgasare och i den sitter det 200 som huvudmunstycke.
Så frågar du mig så ska du gå upp sisådär 40 steg. :D
(Jag har m.a.o. ingen kolla på hur det ska vara på din). :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top