Tjo!
Läste av mitt stift och tyckte det såg lite ljusgrå/vitt ut. Hojen går bra, och svarar fint på gas. Småsmäller lite vid gassläpp.
Satte i en storlek större huvudmunstycke (162) och provade igen. Något mindre smällar, stiftet blev ljusbrunt/ljusgrått men om man står på tomgång och vrir snabbt på gasen så bööar den och dör oftast. Kan en storlek på huvudmunstycket göra att det blir så? Den går fint om man tar det lite lugnare på gasen från tomgång. När man har lite varv så bööar den aldrig utan svarar fint. Alltså endast från tomgång den 'bööar'.
Ska jag byta tillbaka och köra med lite ljusare stift eller ska jag leva med att man inte kan hetsgasa vid rödljusen?
Hur ser andra husa ägares stift ut och vad har ni för storlek på era munstycken?
Cykeln är helt orginal -04.
Läste av mitt stift och tyckte det såg lite ljusgrå/vitt ut. Hojen går bra, och svarar fint på gas. Småsmäller lite vid gassläpp.
Satte i en storlek större huvudmunstycke (162) och provade igen. Något mindre smällar, stiftet blev ljusbrunt/ljusgrått men om man står på tomgång och vrir snabbt på gasen så bööar den och dör oftast. Kan en storlek på huvudmunstycket göra att det blir så? Den går fint om man tar det lite lugnare på gasen från tomgång. När man har lite varv så bööar den aldrig utan svarar fint. Alltså endast från tomgång den 'bööar'.
Ska jag byta tillbaka och köra med lite ljusare stift eller ska jag leva med att man inte kan hetsgasa vid rödljusen?

Hur ser andra husa ägares stift ut och vad har ni för storlek på era munstycken?
Cykeln är helt orginal -04.