bestående skador efter olyckan

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Efter min olycka den 27/7 -04 så har jag haft ganska ont i ryggen en längre tid och skadan har aldrig viljat "gå" över, smärtan har känts som om den varit inne i själva ryggraden & jag har påpekat detta vid ett flertal tillfällen.
har haft svårt att sova, stå, sitta & ligga

idag fick jag svar på min röntgen som jag tjajat mig till hos läkaren :mad:

var & röntgade ländryggen den 8/2 -05 efter påtryckningar av mig, då jag sa att något inte står rätt till & att något måste göras.

läkaren har hela tiden sagt att min rygg inte alls har någre men efter olyckan förra sommaren.

i brevet från läkaren står det följande

"Röntgenundersökningen av ländryggen visar tecken på en nedpressning av första ländkotan. Denna förändring är inte helt färsk utan kan stämma med skadan för ett halvår sedan"

vafan e det för jävla utlåtande ? ingenting om att jag skall höra av mig för fortsatt undersökning eller ev. åtgärd.

tycker DU att man skall försöka anmäla läkaren för försummelse ?

jag vet ju inte om skadan går att fixa, eller om den gått att fixa om den upptäcktes i tidigare stadie.

(alla som har sagt att det e latmasken i mig) :arsele

vad tycker ni att jag skall göra ?

// Henrik

wonderwizard skrev:
Efter min olycka den 27/7 -04 så har jag haft ganska ont i ryggen en längre tid och skadan har aldrig viljat "gå" över, smärtan har känts som om den varit inne i själva ryggraden & jag har påpekat detta vid ett flertal tillfällen.

var & röntgade ländryggen den 8/2 -05 efter påtryckningar av mig, då jag sa att något inte står rätt till & att något måste göras.

läkaren har hela tiden sagt att min rygg inte alls har någre men efter olyckan förra sommaren.

"Röntgenundersökningen av ländryggen visar tecken på en nedpressning av första ländkotan. Denna förändring är inte helt färsk utan kan stämma med skadan för ett halvår sedan"

vafan e det för jävla utlåtande ? ingenting om att jag skall höra av mig för fortsatt undersökning eller ev. åtgärd.

jag vet ju inte om skadan går att fixa, eller om den gått att fixa om den upptäcktes i tidigare stadie.

// Henrik

Har latmasken gått och blivit plattmask. :D :D (Borde finns folk som forskar på maskar. Dom kan nog hjälpa dig.)

Flåt kunde inte låta bli. :tungan

Mitt råd är att du söker upp en läkare som kan ryggrader. Sjukvårdupplysningen kanske kan leda dig rätt. Om det finns något som heter så vill säga.

:krama

Holy Rider skrev:
Sluta köra båge! Mest gnäll hela tiden! :arsele

det e inte gnäll... sätt dig själv in i situationen. läkaren hävdar att inget e fel, jag propsar på nya tester & det visar sig att jag HAR RÄTT.

känns lite som om läkaren vill dölja sin miss, så frågan e vafan jag skall göra åt det. anmäla eller inte ?

men ska ringa i nästa vecka & se om min skada går att rätta till.
annars fan ta han.

EDIT. visst, det e jag själv som orsakat skadan, men bara för det skall en läkare inte göra ett sämre jobb.

stämm läkaren.. i Usa hade du vart miljonär, har du tur så får du så de räcker till en dosa snus iaf :tummenupp

Sluta tänka på att stämma läkaren. Det är ju inte han som är ditt problem. Lägg energin på att försöka få hjälp med ryggen istället.
Nu har du ju lyckats få röntgenbild och bekräftelse på skadan i ryggen. Nästa steg är väl att prata med en läkare om vad som kan göras för att bli av med det onda. Kanske en sjukgymnast kan hjälpa dig - vad vet jag?!

Att man måste vara frisk för att orka vara sjuk i Sverige är inget nytt.
Lägg din energi på din förbättring istället för andras försämring.

Det finns väldigt många väldigt dåliga läkare, börja om med en ny.
Tänk på att det är den som är skriven som din husläkare som är ytterst ansvarig för dig, är detta en person som inte göra något eller gör fel är det dax att byta.
Man kan anmäla till patientnämden om man blir felbehandlad, eller inte behandlad alls. Kontakta patientnämnden om du vill göra detta så hjälper de dig. Detta gäller även just om läkarna inte ser till att du får hjälp i huvudtaget, eller att du upplever detta. De kan sen ta ställning och eller hjälpa dig få vård/tipps. Sjukgymnaster måste man nu för tiden ha remiss till, men de läkare som inte skriver ut detta med en rönken som visar på skada -den gör def fel(har aldrig stött på ett nekande vid förfrågan -de flesta tycker det är löjligt att det behövs).
Lycka till!

Ok lite expert råd du hade med stor sannolikhet en kotfraktur då men kotfrakturer med nedpressing mindre än 30% av höjden är stabila och utan större felställning beh dom utan ortos.
Frakturen är läkt kan inte påverkas , skulle man behandlat skall man göra det inom de 2-3 1:a veckorna.Lycka till :tummenupp

Jag blev påkörd gåendes i september och skall röntag om nån vecka eller så först NU i mars månad.
Har väl kanske nåt liknande som du har WW.

Du kan anmäla det till länsstyrelsen.

Mavve skrev:
Jag blev påkörd gåendes i september och skall röntag om nån vecka eller så först NU i mars månad.
Har väl kanske nåt liknande som du har WW.

Du kan anmäla det till länsstyrelsen.

Nej men till PSR patientskaderegleringen (AFA) om fel i sjukvård begåtts och ffa din trafikförsäkring när de gäller olyckan som gav skadan

Du är inte ensam jag håller också på med mitt och det var 03 jag kracha!!
Man är inte värd ett skit,så länge dom tycker att man fungerar så är allting bra :mad:

Krickan4 skrev:
Du är inte ensam jag håller också på med mitt och det var 03 jag kracha!!
Man är inte värd ett skit,så länge dom tycker att man fungerar så är allting bra :mad:
samma här har tagit två år

edit: Å då utreder dom min handled o inte allt som fick stryk!
Rygg röntgen nej det har jag fått säga till om själv o det har inte hänt nåe ännu! Nyckel benet gick av 2 st ställen handleden mos har 50% rörelse i den nu 2 år senare o ont för det mesta!
Likaså med ryggen 4 kotor som spökar kan inte sova i sängen för ofta får ligga på golvet så det e hårt o fint!
Nyckelbenet gör det svårt att röra sig o så o kan inte sova på V sida!
Jag e glad att jag lever efter olyckan!
Orkar inte gnälla om petitesser men handleden som e slut o kommer o bli värre vill jag gärna ha kulor för!

Last edited:
Advokat

wonderwizard skrev:

// Henrik

Jag var med om en olycka 1992 och det har inte hänt mycket för 4 år sedan kopplade jag in en advokat och senaste 3 åren då har det hänt mycket MEN min olycka sen 1992 den är inte färdig ännu så jag rekomenderar har du rättsskydd så koppla in advokat då händer det något.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back