Beställt från NCCR?

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Hej, beställde en end-cap i kolfiber till mitt yoshimura för att mitt har spruckit från NCCR.se För ca 2 veckor sedan, dem lovade då att paketet skulle vara hemma hos mig om 3dagar. Dem har skjutit fram det tills nu utlovade upprinigningar efter 30/60min men inget, har fått ringa dem ca 20tal gånger nu. Han gav mig ett kollinummer igår som inte verkar fungera han sa att det är skickat igår eftermiddag med posten som rekommenderat brev kolli numret börjar på "RR" vilket jag aldrig sett förut och beställer regelbundet från nätet exakt allt jag köper förutom mat. Han säger att paketet ska vara hos mig imorgon om inte kan man häva köpet och få tillbaka pengarna tillbaka + kompensation?

Är det möjligt att kollit börjar på RR? Börjar bli fett irriterad tror att han ljuger. Har jag inte paketet imorgon så flippar jag ut

Svar: Om din försändelse har skickats med rekommenderat brev (har därmed ett kolli-ID som börjar med "RR")

Distansköplagen ger dig 14 dagars ångerrätt. Det är lag så det kan han inte slingra sig ur.
Kompensation blir nog svårare om du inte kan visa att du lidit ekonomisk skada av fördröjningen.

Angående kollinummer kan det ta en bra stund från att posten gett ett kollinummer till avsändaren (det du fått från NCCR) tills det dyker upp i posten spårningssystem på webben. Så kolla lite då och då om det inte dyker upp där innan kvällen.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...