Beställa resa till Bangkok...?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag har ingen alls koll på hur man lättast hittar flygbiljetter till Bangkok.

Det gäller ju en del slantar så hade man kunnat hitta nåt av dom billigare alternativen är det såklart att föredra.

Har kommit på följande.

• Åker man från Oslo blir det billigare än Gbg/sthlm
  • Att söka på olika flygstolen/travelgrejs osv gör att man kan hitta väldigt olika priser
  • Kan man vara flexibel några dagar hit eller dit är det bra. Det kan vi

Dock, är det via nätet och leta sig runt som kommer att vara bäst, eller ska man ringa runt, prata med olika flygbolag och pruta som en zigenare?

Berätta gärna hur du brukar göra för priserna över jul/nyår verkar bara bli dyrare för varje dag man väntar.

Mark

Kolla min senaste tråd i ämnet, HÄR

Vi hade flyt och fick tag på 2 riktigt bra biljetter för 13400:- totalt men dessa sägs vara slut nu :(
Ring David på "World travel team", det var han som fixade det åt oss. Annars har du "Erawan" travels i min första länk, de var också duktiga och hittade betydligt bättre priser än de som fanns när man sökte på nätet.
David direktnummer; 08-55 11 07 52, han var väldigt service-inriktad utan att vara för mycket försäljare.

Edit: Såg den andra tråden...

Last edited:
Nu har jag pratat med David.

Thailand resor har oxå fått lite att jobba med.

Erawan sa direkt att det var fullt. Tänk om hela thailand är fullt :o

//Mark som med spänning väntar på mail

När jag åkte så fick jag tips om Aeroflot men då måste nan vara beredd att sitta på Moskvas flygplats några timmar eller en dag och vänta på nästa flyg.

När jag åkte så fick jag tips om Aeroflot men då måste nan vara beredd att sitta på Moskvas flygplats några timmar eller en dag och vänta på nästa flyg.

Mjo, samt att man får åka från Osla för att få bra priser.

Nu hänger allt på var Mr David kan hitta för bra pris åt oss. Har redan ett alternativ för 11700 samt 11200:-. Några tusen bättre än vad nätet erbjuder. Dock missar Linda en dag i skolan så det var ju inte helt perfekt.

Är det helt kört att boka nu? Hittar bara tramspriser på 17-20kkr. Vill boka för 2 pers runt jul.

17k för 2pers är väl inte någon summa att diskutera om tycker jag.
Är det 17k per skalle så förstår jag dig :P

Genom Thailandresor har jag fått tag i biljetter för 11 000 per klot.

David gjorde sitt bästa men hamnade på 12 300.

Ringo, du kanske kan ta över mina hos David?
Har inte pratat med honom om detta ännu då det är ganska nytt.

17k för 2pers är väl inte någon summa att diskutera om tycker jag.
Är det 17k per skalle så förstår jag dig :P

Det var nog per skalle han menade :gnissla

Mark: Ja, om det går bra kan jag ta det som ett alternativ. Kan du PMa hans detaljer? Jag väntar på svar från några andra men har inga höga förhoppningar. Biljetterna är till mina föräldrar som vill komma hit fast jag är sugen på att övertala dom om att åka nån annanstans.

Och ja, priset i mitt förra inlägg var per person.

Kan intyga att det är värt ganska många tusen att undvika. Flygen o dess mat va ingen större hit, men ändå något man kunde försvara med tanke på prisalternativen jag hade. Men 6 h vistelse på moskvas flygplats va fruktansvärt deprimerande och något jag helst inte upplever igen.

Leta runt på alla säljsajter och auktionsditos. Finns hur mycket charter - thai - whatever som helst. Folk verkar även vilja bli av med presentkort på olika reseföretag.

Jag beställde idag, och det är dessutom en direktflight = bekvämt att slippa massa omlastningar här och där i europa när man vill sova som bäst.
Sthlm Arlanda - Bangkok direkt går på 10,25 h med SAS.

Kan rekommendera amadeus.net för prs och tidskoll.

Jag beställde idag, och det är dessutom en direktflight = bekvämt att slippa massa omlastningar här och där i europa när man vill sova som bäst.
Sthlm Arlanda - Bangkok direkt går på 10,25 h med SAS.

Kan rekommendera amadeus.net för prs och tidskoll.

Så, hur mycket kosta sig?

Så, hur mycket kosta sig?

Ja jag hittade ingen prisinfo nu när e-ticketsinfon dök upp på mailen...
Och jag glömde vad tjejen sa... ;)
Men nu var det inte heller "boskapsklass bakom skynket" jag skulle resa i så jag tänkte att prisinfo inte var intressant i just detta fallet.

Nåväl, det var iaf såpass "biligt" att man inte ryggade som privatperson tyckte jag.

Jag flyger ju och far över hela jordklotet, och att hitta en nonstopflygning från Arlanda till destinationen är nästan värt hur mycket som helst, eftersom är det NÅGOT jag är trött på efter alla år, så är det TRANSFERRESOR, omlastningar mitt i natten på obskyra flygplatser i hotaheiti, bara för att man ville spara en liten slant.

Jag gissar att detta gör mig till en dålig referens, då en billig resa kan kännas dyr, och en dyr billig i min värld...so to speak.

Kan vara bra att känna till kubmaneter innan ni hoppar i plurret på fyllan :D

Kubmaneten är ett av världens giftigaste djur

Flera exemplar av den livsfarliga kubmaneten har hittats utanför semesterön Phuket i Thailand. Nu följer både thailändska myndigheter och svenska reseföretag utvecklingen noga. "Vi har största fokus på att få fram mer information",

kubmaneten blev känd för en större allmänhet efter en tioårig svensk flickas tragiska dödsfall i april i år. Flickan simmade i vattnet utanför semesterön Koh Lanta i Thailand när hon brände sig på en manet och avled av den svåra allergiska chock hon fick.

http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_1976379.svd

Manetsorten har 24 gropögon. Vissa arter har även två mer avancerade ögon med optik. Vissa arter i gruppen (havsgeting, Chironex fleckeri) kan placeras bland världens mest giftiga djur.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kubmanet

Den 11-åriga svenska flickan var ute och badade med tre kompisar när de mötte den dödliga brännmaneten. De giftiga tentaklerna slingrade sig om hennes kropp - några minuter senare var hon död. - Jag hörde ett otroligt högt skrik och förstod på en gång att något var galet, säger Lennart Tägström. Emma Hägglund, 15, kastade sig i vattnet en sista gång efter en intensiv dykdag.
Då attackerades hon av en manet.
- Det var som om det brann på kroppen, säger hon.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1109802/emma-15-det-kunde-varit-jag

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP