Beställa Paintball saker från Usa, hur funkar det?

jimler

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
hojlös!
Någon med tips och råd som kanske eventuellt har beställt paintball markörer osv från USA som har några tips och råd??
Hur går det med att skatta på det??
Vad får man betala i frakt?
Hur lång tid tar det??
Skulle uppskatta svar på mina frågor om det är någon som sitter på denna information? :Bugar

alltså det klart du kan beställa det, men hur lång tid det kan ta och vad frakten kostar beror ju lite på bla vikt och fraktsätt.
Du får normalt betala momsen på grejorna+frakten 25% och sen tull som jag inte vet vad det kan vara på paintbollgrejor.
Sen finns ju risken att de inte anser att vapnet är godkänt i Sverige och då blir det ett rent helvete, förr var det iaf ett helsike med att importera sånt där.

Jag har för mig att sakerna måste väl överstiga en specifik summa för att det ska skattas eller??

jimler skrev:
Jag har för mig att sakerna måste väl överstiga en specifik summa för att det ska skattas eller??
det är isf inte många spänn kan jag säga, jag har fått betala för smågrejor, men ibland har man ju tur och får igenom paketet för att de inte kollat det ens.

Jag har gjort det...

Snabbt berättat
Jag beställde en kille packa om det skickade det fastnade i tullen fick betala moms på värdet som kompisen skrivit

E de något dui undrar över så säg till..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT