beställa kåpor hong kong

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
ngn som har beställt därifrån , vad kostar frakt? har hittat några kåpor som har abs plast , vad är det för kvalite? framförallt hur mkt krångel är det tills man får dem .. tacksam för alla svar mvh mugge

Nu vet jag inte vilken typ av kåpor du har tänkt dig race/gata lackat/olackat men jag har köpt lite "racereplicakåpor" färdiglackade och med sponsordekaler. Snygga och hyfsad finish men grundkulören rejäld avvikande mot orginal, lite tråkigt om man nu tänkt ha det ihop med orginaldelar som t.ex tank. Dock brukar det gå snabbt o få hit grejerna, om inte den du köper grejerna av drjöjer med att "posta" har du dom hemma på 1-2 veckor utan allt för dyr frakt.

oki, det låter ju bra , det är ju race/gata som jag har kollat, på det ska väl ingå allt utom tank ,dock färdiglackat, verkar ju bra mkt billigare än här hemma då de tar runt 4-5 för o lacka en hoj , sen tillkommer ju lagningen

läs läs läs recentioner innan du beställer, kvaliten skiljer sig mycket.
Dvs, vilken leverantör som är bäst att ha att göra med,
och som INTE säljer wellpap kåpor

och räkna med runt 200 - 250$ i frakt samt en tullavgift...
jag fick betala 600kr i tullen men har läst om folk som fick betala 1500kr för samma kåpor.

Last edited:
Räkna på 25% moms och 5% tullskatt.
Se till att det är ett "riktigt" företag. Väldigt vanligt att det bluffas...:näsblod
Min erfarenhet är att det finns GOTT om bluffare som verkar riktigt seriösa.

Är det fortfarande en prisvärd deal, försök komma ifrån moms & skatten då.
//
Benny

Kvaliten är ok hos de flesta men lite tunnare än orginal. Funkar inte för vurpor då dom kommer gå i bitar ordentligt. Ang, racekåpor vet jag inte om man skulle tjäna speciellt mycket på att köpa HK då man kan hitta billiga här hemma rätt lätt.

Köpte mina Fiat Yama kåpor utav FullGearCycle och dom var helt ok i både passform och tjocklek. Tog 3 veckor innan dom kom och då var toppkåpan sprucken. Skickade dom ett mail och fick en ny kåpa efter ca en vecka och även behålla den gamle, den var väldigt lite skadad men ändå. Bra service iallafall för mig.

Last edited:
undvik för mkt i tullavgift genom att ange att dom är köpta för typ 100 dollar när dom kommit till flygplatsen.

Det ville inte FullGear göra för mig. Anledningen var visst att om paketet försvinner får dom den ersättning som dom specar på paketet och då i slutändan så även man som kund eftersom man betalar i förskott.

Finns det inga svenska företag som tillverkar bra racekåpor eller kraschkåpor till vettiga priser?

Edit: Dom här verkar ju vara rätt schyssta, nån med erfarenhet? http://www.ngc-racing.com/

Last edited:
Last edited:
:D Det lät rätt dyrt för frakten tycker jag, väger ju inte så jävla mycket det där. Klart det tar en del plats iofs. Jaja, man skulle bott i staterna helt enkelt. Billiga hojar, billiga bilar osv osv

I staterna har man en mentalitet och levnadsstil som uppmuntrar saker och ting som gör livet roligare att leva, dvs. billig soppa och fordon. :fakta

vad är det för jude priser de tar , 2000 kr i frakt är det billigare o beställa från england ? annars får man helt enkelt bita i det sura äpplet o göra iordning det man har

En polare köpte fiat-kåpor ala honkong nyligen till sin R6a, passformen var sådär. Med frakt hamnade priset på 5500 tror jag. En dremmel bör ägas/köpas så du kan slipa bort lite. Sen har man ju läst här på SH att en del kåpor har en tendens att flyga iväg i hög hastighet. Kolla så du får ABS-plast, det är tydligen bra skit!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage