Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
Hittade en hjälm till ett angenämt pris på eBay från en butik i USA. Hur blir det med den svenska tullen? Blir jag tvingat att skatta eller momsa när hjämlen når Svea rikes gränser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är "mons" för något?
Fungerar inte sökfunktionen längre här på SH?
För det finns ju en massa trådar som skapats för samma frågor vad gäller handel från utlandet. T.ex. eBay.
http://www.sporthoj.com/forum/search.php
Dal-Mausen
Jösses... Det här verkar ju riktigt krångligt. Speciellt det faktum att mitt FB kanske inte ens godkänner min hjälm.
Hur funkar det om man beställer från Tyskland då? Betalar man moms och andra avgifter, trots att det är ett EU-land?
Jösses... Det här verkar ju riktigt krångligt. Speciellt det faktum att mitt FB kanske inte ens godkänner min hjälm.
Hur funkar det om man beställer från Tyskland då? Betalar man moms och andra avgifter, trots att det är ett EU-land?
Kan tillägga att det verkar vara industristandard med 20€ i fraktkostnad från Tyskland om dem man handlar av använder UPS..
7,8kilo delar på två dagar till mig från Frankfurt för 200spänn tycker jag är otroligt!
Tycker du ska fråga ditt FB hur dom ställer sig till det.. vissa bolag verkar ju inte bry sig om man har godkända kläder o sånt.. så ring o fråga, kan vara intressant för oss andra o veta också![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten