besiktningsperiod?

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Nån som har koll på besiktningsperioden på mc?
Jag har fått papper från Vägverket där det står att kontrollbesiktning ska ske senast okt -08.
Om jag besiktar hojen nu,måste jag besikta hojen i okt igen då. Eller har flyttat på perioden då så att nästa bes är senast jan -10?
varför jag undrar e att jag tänkt bygga om hojen i vinter o det hade varit skönt om man slipper bes efter ombyggnad:D

Bes

Om jag inte är helt ute och kör hoj så finns det inte några bestämnda besiktningsperioder på mc som på bil.

Besiktigar du hojen idag , så ska du besiktiga den igen om 2 år från dagens datum. Inga regler som följer slutsiffra som med bil......

Besiktigar du hojen idag , så ska du besiktiga den igen om 2 år från dagens datum. Inga regler som följer slutsiffra som med bil......

Antinger har du SB eller jag fel :confused:

Saxat från http://www.bilprovningen.se/externt...57D8E2498A111C1BC125717F0053965A?OpenDocument

"Kan jag besikta före fordonets besiktningsperiod?

Ibland kan man vilja besikta ett fordon före besiktningsperioden, exempelvis inför en försäljning av fordonet.

Det går bra att besikta före besiktningsperioden.

OBS!
Oavsett detta måste fordonet besiktas inom besiktningsperioden för att uppfylla kraven på årlig kontrollbesiktning.
"

Antinger har du SB eller jag fel :confused:

Saxat från http://www.bilprovningen.se/externt...57D8E2498A111C1BC125717F0053965A?OpenDocument

"Kan jag besikta före fordonets besiktningsperiod?

Ibland kan man vilja besikta ett fordon före besiktningsperioden, exempelvis inför en försäljning av fordonet.

Det går bra att besikta före besiktningsperioden.

OBS!
Oavsett detta måste fordonet besiktas inom besiktningsperioden för att uppfylla kraven på årlig kontrollbesiktning.
"

Det är för bilar som har bestämd besiktningsperiod efter slutsiffran. Så är det inte med mc. Det går bra att besiktiga närsom och sen blir det dags igen två år efter det datum man besiktigat.

Nästföljande besiktningar: Senast två år efter föregående fullständiga besiktning.

dvs ja du kan besiktiga nu och nästa besiktning blir då i januari 2010

Jaha, det låter ju hur bra som helst ju.
Nu ska jag bara hitta nån vänlig själ som kan kränga på ett par nya sulor för en rimlig peng.
Sen ska det besiktas i jan/feb o därefter så kan ombyggnaden av moppen börja.:D
TACK FÖR HJÄLPEN O SVAREN /Johan

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!