Besiktningsfråga..

matteled

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Hoj
KTM 450 exc -04, YZF 426-01
Har en KTM 450 exc.

Sommartid så kör jag med motardhjulen, men frågan är vad bilprovningen säger om det?

Får jag nedslag eller skiter dom i de?

/M

Bara du inte har blanka slicks eller sprickor i dina motardfälgar tror jag ärligt talat inte att bilprovningen bryr sig.

Trots att det är så mkt bättre med motardhjul på gata än crosshjul skulle det inte förvåna mig ett skit om dem säger nää för så står det ju i papperna.. Hoppas den går igenom!:)

rulldiametern får in diffa mer än typ 12 eller 19%. För mig att jag räknade på det och skillnaden mellan däcken blir omkring 21-24%. Osäker på siffrorna då det är mer än 1 år sedan jag räknade på det, MEN, skillnaden var iaf långt över gränsen för vad som är lagligt.

Sen om de kollar på det eller inte är ju en helt annan fråga :D

Den som är kunnig på ASB kommer säkert säga nä det finns ingen sådan här såld ifrån fabriken & det i EXC kostym också. Bara chansa & vara trevlig så är det inte helt omöjligt att han glömmer bort när han får köra motard! :D

Besiktade min gamling med motardhjul i somras, det enda besiktningsgubben sa om hjulen var "dom här funkar väl inte så bra i skogen?:D".

Den ska egentligen 21" fram som din, men de borde inte vara nåt problem alls egentligen :)

Tror inte dom bryr sig. Har besiktigat med "fel" hjul alltid.

"- Det rullar genom bilar med stora eftermarknads-fälgar varje dag, detta är ungefär samma sak och det är inget vi bryr oss om."

Så sa de själva på bilprovningen när jag ringde och frågade samma sak för några år sedan.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!