Besiktnings story. :)

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
I morse var det dax. den lilla blå skulle besiktigas!
För att blidka besiktningsmanen hade endurofälgarna monterats (med cross competition sulor :rofl ). Va lite orolig för att dom inte skulle gilla däcken "not for higway use"... Trode nog att jag skulle få nedslag på någonting... men icke. :)

Det enda han anmärkte på det var att jag inte låtit motardfälgarna sitta på. (Berättade att jag hade motardfälgar hemma när han frågade vad jag jag gett för den) "Det är ju så mycket roligare att provköra då. bara du har cykeldator så är är det ok." var komentaren jag fick. :yoparty

Besiktningsstation: Rissne - Stockholm :banana

X3M skrev:
I morse var det dax. den lilla blå skulle besiktigas!
För att blidka besiktningsmanen hade endurofälgarna monterats (med cross competition sulor :rofl ). Va lite orolig för att dom inte skulle gilla däcken "not for higway use"... Trode nog att jag skulle få nedslag på någonting... men icke. :)

Det enda han anmärkte på det var att jag inte låtit motardfälgarna sitta på. (Berättade att jag hade motardfälgar hemma när han frågade vad jag jag gett för den) "Det är ju så mycket roligare att provköra då. bara du har cykeldator så är är det ok." var komentaren jag fick. :yoparty

Besiktningsstation: Rissne - Stockholm :banana

Hmmm! Kommer du ihåg vilka intialer som stod på protokollet? Finns längs ner till höger. t,ex förkortning på deras namn typ som BEPPE eller TOKA eller nåt!

Har en liten historia från besiktningen i rissne att bjuda på...

Jag hade för ett par år sedan en gamal honda cb från tidigt 80-tal som skulle besiktas. Den gamla harven var inte i bästa skick och jag var en smula orolig att det inte skulle gå helt smärt fritt.
Nåväl in i hallen och en av de två slynglarna tog sig an hojen, han röck och vred på den stackars hojen och jag stog bredvid o såg säkert blek ut för det är ju långt att resa med pendeltåg hem med ställ o allt.För hojen var ju i mitt tycke på väg att bli skrot med deras behandling.
Efter en liten test tur med den kommer ynglet tillbaka och med allvarlig blick i synen säger han att det gick "sådär",Vafan menar han tänker jag och känner att jag vill toffla till fanskapet.
Han säger då att den blir godkänd men tycker att jag har en olämplig färg på hojen!!! Jag fattar ingenting !? Gul o svart vad är det för fel på det nurå????
Med en fånig blick o lång näsa ser jag ut över deras arbetsbänk och ser en drös av Bajen märken odyl som hänger på väggen......o då trillar poletten ner alldeles försent.
Dom hade nog jävligt roligt pga mig den förmiddagen........

Det är rätt ungt gäng som besiktar hojar där i Rissne men tro inte att de inget kan för alla som besiktar har ett gediget mc intresse samt kör själva!

motardnisse skrev:
Hmmm! Kommer du ihåg vilka intialer som stod på protokollet? Finns längs ner till höger. t,ex förkortning på deras namn typ som BEPPE eller TOKA eller nåt!

TERO
Känner du killarna där? Verkade va et juste gäng...

Back