Besiktning!?

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Ska teckna om trafiken till en halv på trygghansa. Har väntat på att en besiktningsman ska komma o kolla på cykeln i nån månad nu, ringt o tryckt på flera gånger, men det händer inget. Är dom så sega på trygghansa? Och vad kollar besiktningssnubben på ?

Säger de att nån ska komma eller? Annars äre väl redan gjort o det blev ingen besiktning.

Swedie skrev:
Säger de att nån ska komma eller? Annars äre väl redan gjort o det blev ingen besiktning.

Jorå dom ska komma, men dom verkar ha stora problem att få till det. Har ringt o påpekat att nån skulle ha kontaktat mig så att vi kan bestämma tid o plats men ena stunden påstår dom att det har ringt en kille som jag har sagt till att jag ska byta bolag osv, men hit har det inte ringt nån och jag börjar bli jävligt less. Igår när jag ringde (för 4:e eller 5:e gången) så skulle dom kontakta mig under veckan, vilket återstår att se. Funderade på att byta till bilsport o mc men där var det dyrare, mindre strul kanske.

varför måste man ha besiktning från försäkringsbolaget när man byter från trafik till halv???

Så att den inte är stulen redan innan man tecknar försäkringen

MostWanted skrev:
varför måste man ha besiktning från försäkringsbolaget när man byter från trafik till halv???

Svaret på den frågan var att dom måste se om cykeln finns, först var det snack om att det skulle räcka med om jag tog kort på den, men sen ville dom komma o kolla på den. Vetefan vad dom är ute efter, ingen jag snackat med har iaf vart med om nått liknande, men trygghansa påstår att dom alltid gör så vid halv eller helförsäkring.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!