Besiktning

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
KTM Superduke 07
Hola !

Igår var jag och min gode far på mässan i Göteborg och på vägen hem började vi prata om besiktning av våra hojar. Det vart nämligen ett litet nätt stopp hos SJ i två och en halv timme på grund av en sönderkörd växel :P (Jävla skit SJ)

Jo frågan var, skickar Bilprovningen fortfarande ut kallelser eller måste man boka tid för besiktning själv nuförtiden ?

Besiktigade bilen i somras och då fick jag i alla fall en kallelse sen är det väl upp till var och en om man vill göra det där eller ej.

//Katoh

Svensk Bilprovning skickar ut ett 'förslag' på en besiktningstid som förr, men eftersom monopolet avskaffats är det inte obligatoriskt att besiktiga hos dem.

Min senaste på min bil var en lapp om att jag skulle besiktiga och fick själv leta tider ringa in. Förr var de ju nått datum med på lappen.

Jag har inte fått någon kallelse eller förslag på någon av mina tre bilar det senaste året, och nu sist höll det på att bli körförbud.
Hoj vet jag inte, har inte besiktigat någon hoj sen -06 så om det kommer något där....???

Verkar vara flera bud här. Får ta och ringa dem på måndag eller nått...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!