Besiktning och ljusbild

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Ska besiktiga hojen om ett par dagar och har lite problem med att ställa in en bra ljusbild pga. att jag kör med krashkåpor som är "hemma-modifierade" med hål till lyktan och blinkers. Det jag undrar är om det blir en 2'a på det om dom är petiga? Lyktan är godkänd med bra reflektor och ny lampa osv. Om det nu skulle va så att den bländar eller lyser lite för lågt.. måste jag då komma tebax en annan dag och betala för en ombesiktning? :va

Det brukar alltid vara bättre att ha lite för låg ljusbild, gnäller dom så är det bara att säga att man oftast kör med skjuts, och då blir ju ljusbilden bättre :)
Men det kan nog bli svårt med kraschisar. Justera så bra du kan, och hoppas på det bästa :)

ang besiktning

i förfjol besiktigade jag min mc för hög bild fick justera på plats så det vart -
godkänd på pappret i alla fall mvh bert o lycka till
:)

cbxbert skrev:
2084308 i förfjol besiktigade jag min mc för hög bild fick justera på plats så det vart -
godkänd på pappret i alla fall mvh bert o lycka till
:)

Tack för svaren men det är tyvärr så att för att kunna justera ljusbilden måste jag skruva av hela toppkåpan för att komma till, tack vare krashkåpan :gnissla, och jag försöker undvika det så mycket som möjligt i och med att varje gång jag gör detta får jag minst en ny repa på den nya lacken.. pga att man måste bända och slita och dra, aja hoppas dom släpper genom mig :näsblod

Var och besiktigade min i Måndags, mina lysen stod för högt upp, jag skulle fått en 2:a på det, men jag tog bort 2 kåpor så han kunde komma åt och skruva ner dom.

Ooops skrev:
2084564 Tack för svaren men det är tyvärr så att för att kunna justera ljusbilden måste jag skruva av hela toppkåpan för att komma till, tack vare krashkåpan :gnissla, och jag försöker undvika det så mycket som möjligt i och med att varje gång jag gör detta får jag minst en ny repa på den nya lacken.. pga att man måste bända och slita och dra, aja hoppas dom släpper genom mig :näsblod

Kör utan kåpor till besiktningen och justera på plats?

Besiktade min förra fredagen, kollade ljusbilden hos farsan innan han drog iväg, såg ut som skit, väldigt spridd men dom är inte alls noga med den! inte här där jag bor iaf! Hade dessutom 0,5 mm glapp i svingen som dom också missade! :confused: :va :arsele

tuppjuck skrev:
2085131 Kör utan kåpor till besiktningen och justera på plats?

En bra idé om det inte hade varit så att lyktan sitter fast i toppkåpan :(
Om du vill se hur det ser ut titta här

Men tack för ditt svar. Det blir väl att försöka ställa in så gott det går och hoppas på det bästa :Bugar
Någon som har ett bra knep hur man ställer in ljuset? Har för mig att man ska sätta på ljuset och gå 10 steg bort och sätta sig på huk och så ska det inte blända... :confused:

Fireblade-mange skrev:
2085168 man kunde ju fått en bra å veta men, nänä ge maj ombesiktning......jävla :tomten .
han som bes den när ja skruva upp ljuset tyckte me att de räckte me en bra å veta.

Du blev alltså tvingad till ombesiktning? Så jävla sjukt...... kunde dom inte hjälpa dig ställe in ljuset istället?? Va tar en besiktning 5-10 minuter.. och kostar 200 spänn och dom kan inte ens hjälpa dig med detta? Skandal.. hoppas jag inte träffar på samma kille för ibland har jag svårt att kontrollera mig :mad:

Ooops skrev:
["Men tack för ditt svar. Det blir väl att försöka ställa in så gott det går och hoppas på det bästa :Bugar
Någon som har ett bra knep hur man ställer in ljuset? Har för mig att man ska sätta på ljuset och gå 10 steg bort och sätta sig på huk och så ska det inte blända... :confused:"

Kör in till en verkstad och be att få låna en sån där apparat som man kollar ljusbilden i väl? Det lär du säkert få göra, eller släng till dom en tjuga så är dom nog nöjda! :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show