Besiktning nästa sommar, kan jag besikta i höst istället?

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Hej, har besiktning i början på nästa sommar på hojen men skulle vilja besikta den i slutet av denna sommar. Så min fråga är, kan jag besikta motorcykeln även om den inte ligger inom den tid som den egentligen ska besiktas för att slippa besikta i början på nästa sommar?

stämmer bra, det är bara boka tid.. t.ex det står senast maj 2012, så då kan du besikta september 2011 men då kommer nästa tid vara senast september 2013:)

Besiktiga till våren, spelar ju mindre roll om du har körförbud på hojen över vintern.

Om jag besiktar mot slutet av säsongen har jag ju hela vintern på mig att fixa eventuella tvåor. Äre mindre krävande fel kan ja även hinna besikta innan vintern. Bättre att ha hojen körklar när säsongen börjar än att behöva besikta i början på sommarn för att få eventuellt körförbud och behöva stå och mecka när man vill köra.

Nu har jag läst det i så många trådar att jag inte kan hålla mig längre..

Kan vi vara överens om att det heter besiktiga och inte besikta..:krama

Sorry..

ONTOPIC, ja du kan utan problem besiktiga/besikta osv... denna höst, det det väljer du själv det är 24 månader som gäller till nästa besiktning, lite off info, men om ditt fordon blir godkänt så kan du ändå välja att göra en efterkontroll (till ett lägre pris) fast du inte fick ens ett " bra att veta" och på det viset förlänga tiden till nästa besikting. ( det blir då 24 månader från när den blev godkänd på efterkontrollen)

Besiktiga till våren, spelar ju mindre roll om du har körförbud på hojen över vintern.

Brukar vara dåligt med tider på våren i storstadsregionerna. Själv ska jag göra samma sak och flytta så jag får körförbud först på hösten. Var en riktig pina att styra upp besiktning i våras och missade en del tidig körning pga det.

Brukar vara dåligt med tider på våren i storstadsregionerna. Själv ska jag göra samma sak och flytta så jag får körförbud först på hösten. Var en riktig pina att styra upp besiktning i våras och missade en del tidig körning pga det.

bokade besiktning igår, blev den 31 Augusti. Behöver man inte oroa sig för att få en tid när man är ute i sista minuten ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT