Besiktning med yoshimura avgasrör??

Riper

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tjena,

Köpte en hoj (gixxer) i somras och satte dagen efter besiktningen på ett yoshimura rör för bättre ljud. Den tidigare ägaren brukade alltid byta till original inför besiktning, men latmasken personifierad (jag) undrar om någon av er har någon erfarenhet av besiktningar med yoshimura/liknande system på?

Är det helt kört eller ska man chansa på att jag ändå klarar trots att halva kvarteret numera vaknar när man kommer körandes?

Om det funkar så känns det som waste of time att varje år hålla på och byta...

Tacksam för svar!

Är du orolig för att du låter för mycket är det ju inte direkt skitsvårt att byta inför besiktiningen vart fjärde år...

Ibland går hojen genom med mycket ljud, ibland inte. :)

Mitt yoshi sjöng i 108 db (a?) för besiktningsgubben! Det tyckte han, gnällspiken, inte om!!!! :D Jag löste det med 1st stålullstvättsvamp fäst på ett rosfritt nät som jag skruvade fast runt öppningen. Ullen inne i röret, nätet utanför. Sen besiktade jag med det på. 98 db (a?). Efter besiktningen så plockade jag bort det innan hemfärd och monterade det hela på en Fireblade som just skulle in :yoparty Fast han hade nog inte utrustning med sig för att plocka bort kittet efter besiktningen, så han fick nog åka hem så.....:tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman