Besiktning med slipon

• Thread starter Thread starter FemmeDeFatale
  • Start date Start date

FemmeDeFatale

Guest
Måste jag byta till orginalsystemet när jag ska besikta, eller finns det hopp om att den går igenom med slipon´et. Hojen är en R6 med Micron slipon....

FemmeDeFatale skrev:
Måste jag byta till orginalsystemet när jag ska besikta, eller finns det hopp om att den går igenom med slipon´et. Hojen är en R6 med Micron slipon....

Du gör förmodligen bäst i att byta till orginal, annars riskerar du ombesiktning om de är griniga.

Mvh X-up

Byt för att vara på den säkra sidan. Tar ju bara ett par minuter att fixa, onödiga pengar och väntetid om den inte går genom.

Ni har nog rätt...då får det bli jätteskorstenen till besiktningen :hihi

Ska du besiktiga i Nyköping så ska du nog ha orginal på..( Vad jag hört:=)

FemmeDeFatale skrev:
Jepp, det är Nyköping som gäller....
Jag brydde mig inte om att byta till orginal när jag skulle besikta min första gången, chansade att mitt Micron kolfiber skulle gå igenom, och det gjorde det. (Bandit 1200)
Ligger 3dB under gränsen. Har inte bytt tillbaka sedan dess.
Ta en chansning, den kanske går hem. Då får du i alla fall reda på hur stor marginal som finns.

Min klarade sig utan problem med helt oppna titanmegafoner (da mummlade iofs besiktningsmannen nat om harligt rappt twinmuller). Tycker mig marka en attitydforandring hos besiktningsman vad galler ljudnivan pa sporthojar (atminstone i sthlm).

Gaffa-mannen skrev:
Jag brydde mig inte om att byta till orginal när jag skulle besikta min första gången, chansade att mitt Micron kolfiber skulle gå igenom, och det gjorde det. (Bandit 1200)
Ligger 3dB under gränsen. Har inte bytt tillbaka sedan dess.
Ta en chansning, den kanske går hem. Då får du i alla fall reda på hur stor marginal som finns.

Banditerna går igenom oftast beroende på en "extra baffel" i mellanröret och lågt varv jämfört med många r-hojar med samma Sliponfabrikat. Bekvämt eller hur? Min mäter de inte ens med ART-rostfritt på! Vad gäller R-6an i tråden skulle jag skruva på orginalet om det hade varit min

Nu fick jag beslutsångest :3freak
Äh va fan...jag provar med sliponet så får vi se hur det går...är dom griniga får jag väl visa :tuttar så kanske de tinar upp :hihi

Jag besiktigade med Slipon, det gick hur bra som helst, dom brydde sig inte ens om att mäta ljudnivån...

FemmeDeFatale skrev:

Ähh, har besiktigat 3 olika hojar med Yoshimura rör på flera olika ställen i stockholm och det är aldrig någon som mätt någon ljudnivå.

Fast det är klart e du tjej kanske dom är "hårda" för att du ska visa :tuttar

Mr_White skrev:
Ähh, har besiktigat 3 olika hojar med Yoshimura rör på flera olika ställen i stockholm och det är aldrig någon som mätt någon ljudnivå.

Fast det är klart e du tjej kanske dom är "hårda" för att du ska visa :tuttar

Ja, det var en helt annan syn på saken :rofl

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP