Besiktning K6 1000 - nummerplåtsbelysning + avgasventil

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hallå,

Skall besiktiga den i vår och undrar lite över nummerplåtsbelysning.

Har sett sådana LED-lampor man kan köpa och koppla in i hojen. Han jag köpte hojen av sa att han använt någon sådan typ av lampa på andra cyklar. Då kopplat till batteriet. men hur funkar det? smäller man inte hela skiten om man kopplar den till batteriet och låter den vara på hela tiden då man skall bestiktiga?

Ventilen som sitter i K6ans originalavgasrör, måste man koppla in vajrarna eller räcker det att ha avgasröret monterat där för besiktning? ljudnivå osv?

Tacksam för svar
Martin

avgasventiler brukar väl mest vara till för att sänka ljudnivån upp till runt 4k, om ventilen siter där lär besiktningen skita i fullständigt, värre med den faktiskt ljudnivån dåp kanske, speciellt om du har slipon.

varför skulle du INTE koppla in skyltbelysningen på baklyset?

Varför kopplar du det inte så som det var när hojen var ny? :va

Varför kopplar du det inte så som det var när hojen var ny? :va

hade jag kunnat det hade jag gjort det. Avgasventilen sänker väl inte ljudnivån på originalpipan som jag kommer sätta på hojen före besiktning? Borde gå att koppla in på bakljuset ja. Tack.

Han som hade hojen innan har ett gp-slipon på den som inte kommer funka på besiktning, därför får jag sätta på original. Därför kommer jag bara hänga på originalburken inför besiktning.

Tack för att ni svarat
MvH
Martin

Aha okok.... a men koppla den på baklyset då...
Sen räcker det nog bara slänga på orginal pipan så är det väl bara besikta den... :tummenupp

Aha okok.... a men koppla den på baklyset då...
Sen räcker det nog bara slänga på orginal pipan så är det väl bara besikta den... :tummenupp

Jag har inte tummen mitt i hand. Men jag är jävligt restriktiv till just elektronik. Gör man som en dubbelkoppling med en sockerbit ungefär? och kopplar in båda på samma?

Ursäkta om jag är otydlig :) :död

Jag har inte tummen mitt i hand. Men jag är jävligt restriktiv till just elektronik. Gör man som en dubbelkoppling med en sockerbit ungefär? och kopplar in båda på samma?

Ursäkta om jag är otydlig :) :död

Lyft på sadeln och titta. Antagligen sitter kontakterna som var till original skyltlykta kvar där.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back