Besiktning imorgon! Snabbt svar tack

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
Hojlös pga skada
Jag ska besikta hojen imorgon, och tänkte höra hur det är med reflex på mc, var är kraven? Ska det finnas reflex både framåt, bakåt och åt sidorna?
Rött bak och gult åt sidorna eller? Vitt fram?

Fick lite panik nu när jag kom att tänka på det, vill inte ha en tvåa för nåt så larvigt.

Och den ska inte sitta i baklyset, utan under nummerplåten om jag förstått de rätt...

zpeppy skrev:
2108284 Och den ska inte sitta i baklyset, utan under nummerplåten om jag förstått de rätt...

Tack för svaren, jag som satt den på bakljuset nu :( Får klistra dit en ny då :)

Dalan skrev:
2108289 Tack för svaren, jag som satt den på bakljuset nu :( Får klistra dit en ny då :)

Köp en sån där fjåsig "dörrkantsreflex" för bil på Feltema och ta med i fickan när du besiktigar, du klämmer bara fast den i underkant på nummer plåten under själva "akten". Smidigt.

Hornet_600 skrev:
2108480 Köp en sån där fjåsig "dörrkantsreflex" för bil på Feltema och ta med i fickan när du besiktigar, du klämmer bara fast den i underkant på nummer plåten under själva "akten". Smidigt.

Dom är oftast inte E-märkta serru...

Jag har satt dit en klisterdekalreflex (hmm långt ord) under skylten nu så det ska nog gå bra :) Skickar dit farbror min som känner besiktningsgubben i Timrå, så det går nog bra :)

Blomquist #14 skrev:
2108840 Underbaraste länken på länge :hihi

Nån som vet anledningen till att man måste ha denna reflex? :confused:

Reflex (42-2542)
Runt utförande med 4,3 mm fastsättningshål i centrum. E-märkt. Ø 60 mm. Säljes parvis.

Pris: 14,90 kr.

Bifogat

• 42-2541_l.jpg
    42-2541_l.jpg
    16.3 KB · Visningar: 31
De säljer ju sådana i besiktningslokalen om man saknar. Kostar typ 20 spänn.

zpeppy skrev:
2108284 Och den ska inte sitta i baklyset, utan under nummerplåten om jag förstått de rätt...
Säg vad? Min nya hoj har ingen annan reflex än den som sitter på bakljuset. T.ex. en DR650SE har inte heller någon reflesunder nummerplåten som original, den sitter på huset för nummerplåtsbelysningen, strax ovanför skylten.

Thundercat skrev:
2109080 Reflex (42-2542)
Runt utförande med 4,3 mm fastsättningshål i centrum. E-märkt. Ø 60 mm. Säljes parvis.

Pris: 14,90 kr.

Du glömde att nämna vart dom säljs, men artickelnummret låter mig tro att det är Duells, och då finns dom hos många mc handlare....

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back