besiktning hur skall jag gå till väga ?

Hot_Karlsson

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
07,Yamaha XT660R Svart
hej har en Yamaha XT660 R som jag har bygt om baken på hur skall jag göra för att få den godkänd alla lampor back är godkända men är rädd för att den inte kommer att gå igenom för cyklen är ju heltyppgodkänd måste jag bytta till orginal när jag skall till besiktningen eller gå det att typpa om den på något vänster:confused:

Om du är tämligen säker på att den inte kommer att gå genom som den är så är det nog lättast att återställa den till original. Då vet du att den kommer gå genom.

Vill du ha hjälp med nuvarande bak får du nog lägga upp bild o avstånd mellan blinkare bla.

Det viktigaste är lampor, ljud på avgas, reflex bak, däcksmönster och det där basic. Se till att allt sånt är ok och chansa. Jag kan inte tänka mig att han skulle börja gnälla för du har en ombyggt bakdel? Så hade jag gjort.

jag lånar tråden lite. Om man har en ostrypt hoj och besiktar den ostryp lägger dom märke till de eller bryr dom sig inte om de?

så var ute och tog några bilder med min "super kamera"

Bifogat

• 445566.jpg
    445566.jpg
    171.1 KB · Visningar: 111
Sitter inte blinkarna lite för nära varandra?? Jag hade för mig att ljusytan ska ligga utanför regplåten...

Det är inte besiktningen som påpekar typfel på fordon utan poliserna. Besiktningen är enbart en säkerhetskontroll av fordonet och dom skiter i hur ombyggt det är (i princip) sålänge det klarar en besiktning, och det är som sagt en trafiksäkerhets kontroll inte en kontroll att fordonet är i orginalskick.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra