Besiktning av omlackad hoj?

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Måste man göra någon form av reg besiktning om man lackar om en tex. röd hoj blå?

Dom ändrar bara färg i registret. Efter "årskontrollen" kommer det stå den nya färgen.

Nej, det behöver man inte. Jag vurpade med min hoj och bytte till helt andra kåpor och lackade om tanken. Hojen var röd och svart innan. Nu är den praktiskt taget helsvart.

du bör ringa in el maila vägverket så ändrar dom färg direkt.

i praktiken kan du få böter mm.

Nej, det behöver man inte. Jag vurpade med min hoj och bytte till helt andra kåpor och lackade om tanken. Hojen var röd och svart innan. Nu är den praktiskt taget helsvart.

Har du en kraschad R1a som är lackad svart? Hur kom du på det?!

på vägverkets hemsida, så stod min R1 -00 som flerfärgad, då den var blå i grunden & hade vita dekaler

sedan lackade jag ramen svart & resten rött, vilket också blev flerfärgat

så ett tips är, kolla med www.vv.se, slå in ditt regnr & se vilken färg där står

Har du en kraschad R1a som är lackad svart? Hur kom du på det?!

Nä, det var att jag hittade kåpor från Kina som jag tyckte var snygga. De jag hade innan var lagade sedan tidigare och efter vurpan var de i så dåligt skick att det blev till att köpa ett nytt kåpset. Jag behövde bara lacka om tanken utöver småreparationer såsom en fotpinne som kröktes och bromshandtaget som kärvade. Direkt efter att hojen var hel igen så besiktigade jag den, men det var dags att göra det i vilket fall oavsett om jag hade vurpat eller ej.
Nu står den fortfarande som flerfärgad i registret.

Lyfter en gammal tråd då jag snart ska kontrollbesiktiga min hoj, som står registrerad som svart men numer är lackad vit. Bör jag anmäla ändring hos VV (Trafikverket) innan besiktningen, eller fixar de det på plats?

Tror inte de säger nåt om det på besiktningen men man kan ju för ordningens skull ringa in. Min förra ducce (gul) stod som röd i registret, ingen som påpekade det, varken polis eller besiktningen...

VA...... Böter på omlack.:hihi:hihi

skulle inte förvåna mig....

den överensstämmer ju inte med reg-beviset.

speciellt på alla fordon som är heltypsgodkända eller var det heter, då får du ju inte ens byta blinkers eg.....

du bör ringa in el maila vägverket så ändrar dom färg direkt.

i praktiken kan du få böter mm.

när jag lackade om en golf II så ringde jag och frågade om det, och dom sa att det behövs inte alls.
om jag VILLE få det ändrat i regbeviset så skulle jag säga till om det på nästa besiktning var svaret jag fick av vägverket

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman