Besiktning av mc-utrustning?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Efter som vi inte har så mycket annat för oss eller jag då så kommer denna fråga till!
Är det meningslöst att ta med någon mc-utrustning till besiktningarna på SM/SO tävlingarna?
Personligen tycker jag detta vad tycker ni :confused:

beror på ... vissa behöver ju besikta sina skydd, men det är fantastiskt mkt bättre kvalite på skinnställ/hjälmar osånt idag än för 5 år sen.

Förr kunde det va riktigt dåliga ställ, utslitna men förarna tyckte ändå man kunde köra ;) eller väl slitna hjälmar som varit med om både en o två krasher.

har man dåliga skydd är det ändå ingen annan än förarna själva som har ansvaret för att grejorna funkar när de krashar.

finns ju skinnställ som trots att de är nya är rätt kassa att krasha i :brinnerup

Precis, och om man har hål på ett ställ eller repa på sin hjälm så kan man ju låna en polares, vilket jag vet har förekommit!
Nej alltså det är upp till den som kör att han har riktiga grejor, behöva släpa omkring på dessa grejor känns för mig helt meningslöst!
Men det kanske är helt ok om man är en nybörjare att man får visa upp sina grejor, samt visa upp efter krasch:confused:

beror på ... vissa behöver ju besikta sina skydd, men det är fantastiskt mkt bättre kvalite på skinnställ/hjälmar osånt idag än för 5 år sen.

Förr kunde det va riktigt dåliga ställ, utslitna men förarna tyckte ändå man kunde köra ;) eller väl slitna hjälmar som varit med om både en o två krasher.

har man dåliga skydd är det ändå ingen annan än förarna själva som har ansvaret för att grejorna funkar när de krashar.

finns ju skinnställ som trots att de är nya är rätt kassa att krasha i :brinnerup

Det är väl lite som men fortkörning. Hade man vetat att det aldrig kollades hade det kanske gått över styr. Det är ju en väldigt snabb koll och tar ju egentligen ingen längre tid. Så jag ser kanske ingen anledning att inte ha den kontrollen och borde ju leda till att folk har bättre utr generellt. Och det är ju bra för vurpas görs det ju en hel del.

Tycker detta ligger på var ens eget ansvar, det är ju bara du själv som får lida om du har pissig utrustning.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!