Besikta min XR -90

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Igår fick jag ett brev från besiktningen att jag ska infinna mej senast den 30'e september för besiktning. Efter ett tag så kom jag på att det är vart annat år som motorcyklar skall besiktas, så jag ringde till bilprovningens kundtjänst och frågade hur det ligger till. Dom sa att jag måste besikta den i år oxå för att sedan besikta den igen om 2år. Sedan läser jag på deras hemsida:

- Fordon av årsmodell 1989. Senaste godkända kontrollbesiktning utfördes i maj 2003.
Ska besiktas senast maj 2005.

-

Jag har en -90 som är besiktad i september -03.
:va

Ljög hon på kundtjänsten för mej?

Samma för min kompis med importerad xt600, han va också tvungen att besiktiga i år, det kan ha med att göra att dom vill sprida ut motorcyklarna lite.

Kundtjänst brukar ha koll. Uppgifterna på hemsidan kan vara gamla. Sep -04 verkar vettigt, men kolla för säkerhets skull när du börjar närma dig tidsbeställningsdags.

Pilsner skrev:
Kundtjänst brukar ha koll. Uppgifterna på hemsidan kan vara gamla. Sep -04 verkar vettigt, men kolla för säkerhets skull när du börjar närma dig tidsbeställningsdags.

Varför ändra en regel som trädde i kraft den 1'a april i år?

Exempel:
Ditt fordon av årsmodell 1989 har godkänts vid kontrollbesiktning i augusti 2002, men inte inställts till nästa kontrollbesiktning senast augusti 2003. Fordonet får i och med de nya reglerna automatiskt en förlängning av tidigare godkänd kontrollbesiktning till och med augusti 2004.

CayLe skrev:
Varför ändra en regel som trädde i kraft den 1'a april i år?

Exempel:
Ditt fordon av årsmodell 1989 har godkänts vid kontrollbesiktning i augusti 2002, men inte inställts till nästa kontrollbesiktning senast augusti 2003. Fordonet får i och med de nya reglerna automatiskt en förlängning av tidigare godkänd kontrollbesiktning till och med augusti 2004.

Det har du säkert rätt i, jag bara tänker mig att telefontanterna har de senaste uppgifterna och att de kör uppgifterna i datorn och får fram korrekta uppgifter.
Men bestrid gärna, folk och myndigheter har ju fel då och då och nån måste ju upptäcka och påtala dem. Nu blev det du.

Lycka till!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...