Bergskurvan Sviestad RR träning 4/5

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Här kommer lite bilder på både lite kändisar och lite okändisar ;)

1. Däckbalanseraren Swedie
2. Tror det är Goodstuff (?) men springa det fick han iaf göra
3. BikerBitch torråker lite på Toms och MW's R6'a
4. Oftast såg Swedie ut så här i Bergskurvan :rolleyes:
5. Sviestads Juniorers eleganta Yamaha YSR80
6. Poserhoj ;)

Bifogat

• IMG 019.jpg
    IMG 019.jpg
    114 KB · Visningar: 298
  • IMG 021.jpg
    IMG 021.jpg
    61.8 KB · Visningar: 196
  • IMG 001.jpg
    IMG 001.jpg
    103.4 KB · Visningar: 180
  • IMG 007.jpg
    IMG 007.jpg
    66.3 KB · Visningar: 224
  • IMG 002.jpg
    IMG 002.jpg
    115.3 KB · Visningar: 149
  • IMG 003.jpg
    IMG 003.jpg
    127.7 KB · Visningar: 122
Last edited:
Nu följer lite random bilder från Bergskurvan

Vill någon ha i större format så skicka PM

Ber om ursäkt för kvaliten men de är bara tagna med 2Mpix Canon IXUS V2

/oXydex

Bifogat

• IMG 004.jpg
    IMG 004.jpg
    53.5 KB · Visningar: 117
  • IMG 005.jpg
    IMG 005.jpg
    56.9 KB · Visningar: 132
  • IMG 006.jpg
    IMG 006.jpg
    63.7 KB · Visningar: 135
  • IMG 008.jpg
    IMG 008.jpg
    62.8 KB · Visningar: 100
  • IMG 009.jpg
    IMG 009.jpg
    62.8 KB · Visningar: 103
  • IMG 010.jpg
    IMG 010.jpg
    69.4 KB · Visningar: 108
Last edited:
och så några till

Bifogat

• IMG 011.jpg
    IMG 011.jpg
    65.4 KB · Visningar: 84
  • IMG 012.jpg
    IMG 012.jpg
    62 KB · Visningar: 86
  • IMG 013.jpg
    IMG 013.jpg
    71.2 KB · Visningar: 129
  • IMG 014.jpg
    IMG 014.jpg
    59.1 KB · Visningar: 97
  • IMG 015.jpg
    IMG 015.jpg
    79.5 KB · Visningar: 104
  • IMG 016.jpg
    IMG 016.jpg
    75.3 KB · Visningar: 90
Kul med bilder som vanligt!

Och som du sa angående mig... suck, snacka om pisskväll för min del. Kommer först försent så jag missar första passet. Sen har jag problem med bakdäcket som vobblar mer än gele på en vibrator. öh.. Trodde första att dämparen eller svingen var CP, så jag meckade med det.. men inget resultat där inte. Till slut slängde jag på bakfälgen med regndäck på och drog ut... tokstabilt! ... så därmed drog jag slutsatsen att däcket problemet. Enligt en viss person så var min hoj inte inställd för däcket... mjo :rolleyes: he he
Satte sen på ett bättre beg. slicks som Mrlind hade med sig. Funkade perfa! dock var det bara ett pass kvar, och det rödflaggades efter 2 varv o sen blev det bara smäck ändå av det hela.

Swedie skrev:

Och som du sa angående mig... suck, snacka om pisskväll för min del. Kommer först försent så jag missar första passet. Sen har jag problem med bakdäcket som vobblar mer än gele på en vibrator. öh.. Trodde första att dämparen eller svingen var CP, så jag meckade med det.. men inget resultat där inte. Till slut slängde jag på bakfälgen med regndäck på och drog ut... tokstabilt! ... så därmed drog jag slutsatsen att däcket problemet. Enligt en viss person så var min hoj inte inställd för däcket... mjo :rolleyes: he he
Satte sen på ett bättre beg. slicks som Mrlind hade med sig. Funkade perfa! dock var det bara ett pass kvar, och det rödflaggades efter 2 varv o sen blev det bara smäck ändå av det hela.

Hehe bummer Swedie men du kom ur aftonen med helt nya kunskaper istället ;)

Köra har du ju redan bevisat att du kan men förstår att det känns surt

/oXydex

@Swedie: Var det däcket då? Inte så enkelt som att du missat att balansera fälgen?

oXydex skrev:
2. Tror det är Goodstuff (?) men springa det fick han iaf göra

Det var ju bara för att få den att starta första gången. När det var klart startade den hur lätt som helst.

Njsig bild på Sälflugan, rena GP hänget i bergskurvan, det märks att han är en A-förare i år

Swedie skrev:

Det är Dunlop 208 GP A du åker med väl? En gång när jag la på ett set sådana på Hondan blev cykeln okörbar, det vobblade och kastade vilt, trots perfekt balansering. På med Michelin Pilot Sport igen, och cykeln var stabil. Fick på ett annat set 208:or, och då blev det mycket bättre. Ojämn kvalitet kanske?

Goodstuff skrev:
Det var ju bara för att få den att starta första gången. När det var klart startade den hur lätt som helst.

hehe så det va du. Jag va allt lite osäker och höll mig på behörligt avstånd när du byggde upp konditionen ;)

TRX-fråga kommer på PM

/oXydex
PS. Snygg avatar ;) DS.

valmers skrev:
Det är Dunlop 208 GP A du åker med väl? En gång när jag la på ett set sådana på Hondan blev cykeln okörbar, det vobblade och kastade vilt, trots perfekt balansering. På med Michelin Pilot Sport igen, och cykeln var stabil. Fick på ett annat set 208:or, och då blev det mycket bättre. Ojämn kvalitet kanske?

Du måste verkligen ha slagit i huvudet ordentligt, eftersom du rekommenderar Michelin. Som Tom så vältaligt uttryckte det: "Michelin känns som att köra omkring med en tvål i ett badkar."

McB skrev:
Du måste verkligen ha slagit i huvudet ordentligt, eftersom du rekommenderar Michelin. Som Tom så vältaligt uttryckte det: "Michelin känns som att köra omkring med en tvål i ett badkar."
Ta på dig läsglasögonen nu, farbror. Jag skickade på Michelin-gatdäcken som referens. Ett annat set Dunlop funkade bättre (även om skiten inte ville greppa riktigt vid ett tillfälle...).

valmers skrev:
Ta på dig läsglasögonen nu, farbror. Jag skickade på Michelin-gatdäcken som referens. Ett annat set Dunlop funkade bättre (även om skiten inte ville greppa riktigt vid ett tillfälle...).

Pilot sport funkar ok, de har jag kört med tidigare. Pilot Race är definitivt inte min favorit.
Race funkar ok när de blivit varma, men det är inte så där särdeles kul att värma upp dem när man inte vågar lita på fästet. Efter en 4-5 varv så går det markant bättre, sen vågar man till och med luta lite :)

Hoho! Jämrans tur att du hann åka hem innan jag började köra så att folk slapp se värsta exemplet på TIBA. Eftersom Micke strängt sagt till att jag absolut inte fick vurpa så varken gasade, bromsade eller lutade jag. Jag stod praktiskt taget still i kurvorna. Hade inte ens styrfart. Kunde iofs sett rätt kul ut på kort. Jag höll på att välta omkull på grund av brist på driv. :näsblod

Fakta är att dunlop har svårt att göra runda däck.. Vet inte riktigt vad det är som krånglar för dem, men är de bara runda funkar de finemang, kontrollera när däcket är påsatt, är det kass är det bara att byta.

oFFkeFF skrev:
Fakta är att dunlop har svårt att göra runda däck.. Vet inte riktigt vad det är som krånglar för dem, men är de bara runda funkar de finemang, kontrollera när däcket är påsatt, är det kass är det bara att byta.
Se där. Jag hade antagligen fått orunda ostar då. Givetvis, vad annars?

*/ ?>
Back