benvift på Rossi,Stoner 2009

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Har grävt ner mig i soffan och kollat igenom alla motogp race 2009 fram tills Great Britain. Varför i hela fridens namn drar Rossi och Stoner ut ett ben och viftar med i nästan varje lång hård inbromsning? :confused:

Varför gör pöjkarna på detta viset? :va

Måste ju veta så att jag också kan börja vifta och styla med benet utanför kiosken... :D

Komentatorerna snackade om just detta på racet på Donington. Där påstod de att det är något Rossi alltid gjort, bara en grej. Att de andra gör det är väl för att de vill vara lika tuffa som Rossi. Personligen skulle jag tro att det har något med att hitta balans att göra eller så bara en stor benrörelse då man flyttar foten från växeln lite längra bak på fotpinnen innan man lägger ner.

Lustigt, för jag kan inte minnas att jag sett detta från Rossi tidigare säsonger.

Det finns en rätt lång tråd med svar, funderingar och lite fakta om just detta i racingforumet, sök och du ska finna. Personligen tror jag det är just som sagts balans, mycket talar för det iom att förarna själva knappt är medvetna om det.

Här är tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=207608&highlight=fuskar+rossi

edit, Rossi började med detta när 990 hojjarna kom men då mycket mindre än han gör idag. Dock går det ju fortare idag. Att han alltid gjort det, som kommentatorerna säger är faktiskt helt fel, bara kolla Rossis race från 125-250 och 500 racen där han inte vinglar med benet alls.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back