Bensinslang

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Var köper man bensinslang som håller mer än ett år och inte är svintjock armerad?

Jag har kommit på att det är enklast att byta varje vinter........... :brinnerup

Kvalitets bensin slag är armerad då den skall tåla 10-12bar. Annars finns ju plastslang på biltema som blir knallhård på 6 månader

Är inte riktigt säker på var jag köpte sist. Märket är Gates i alla fall. Tror att det var på Swedol.
Tillräckligt böjbar för en förgasare (Gardner) där slangen böjs varje gång man vrider på gashandtaget. Så den är hyfsat mjuk. Har inte hittat nån klenare.
Moddlaren - mina biltema plastslangar blir knallhårda på en månad.

Jag har köpt en genomskinlig slang som dom säljer på Laitis, finns i 4-8mm och säljs på rulle på lösmeter.
Den har hållit tätt många år på en av mina hojar

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Så jävla bökigt att få tag i slang i flera olika diam när man fixar med gamla hojar. Soppaslang, avrinning, vaccum, vevhusvent osv En hoj jag fixar med nu brann några svettiga sekunder och det är 3 st slangar från luftburken, 3 st från förgasarna och soppaslang + vacuumet till kranen. Och vevhusvent såklart. Jo, och från insug till soppapump OCH ett jävla system med slangar från varje insug till en ”boostbottle”

Olika diameter på de flesta:(

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...