Bensinskatteuppror

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07

Klicka på bannern och protestera.

Ännu en protestlista , men det kan inte bli förmånga .........

Man blir fan förbannad

Skatten är visserligen skyhög, vilket man blir förbannad på. :mad:

Men desto konstigare att ingen kommit på nåt alternativ till dagens förbränningsmotor. :mad:

Jag hade gärna kört en en "miljö-bil/miljö-hoj" med 200 hk . :yoparty

Måste ändå säga att vi som lyxar genom att ha lekfordon, inte ska klaga på bensinskatten.
Även om den inte går till vägarna och trafiken så finns många hål som inte verkar fyllas av våran gemensamma budget.

Slopas denna skatt så kommer dom måsta höja någon annanstanns, alternativ 2 är att alla börjar tok köra bil vilket på lång sikt blir dyrt med avseende på miljön.

Så hur vi än gör förlorar vi :(

Bara inse fakta pengarna behövs :)

/R

Men att ha en skatt på skatt är lite löjligt ...... Man kan ju sänka skatten och inte ta bort den. Ta bort momsen så sjunker det 25% ..........

jens_rock skrev:
Skatten är visserligen skyhög, vilket man blir förbannad på. :mad:

Men desto konstigare att ingen kommit på nåt alternativ till dagens förbränningsmotor. :mad:

Jag hade gärna kört en en "miljö-bil/miljö-hoj" med 200 hk . :yoparty

Jag åker ju miljöbil ,visserligen ingen raket men den går billigt ..Toyota prius

trollkarlen skrev:
Måste ändå säga att vi som lyxar genom att ha lekfordon, inte ska klaga på bensinskatten.
Även om den inte går till vägarna och trafiken så finns många hål som inte verkar fyllas av våran gemensamma budget.

Slopas denna skatt så kommer dom måsta höja någon annanstanns, alternativ 2 är att alla börjar tok köra bil vilket på lång sikt blir dyrt med avseende på miljön.

Så hur vi än gör förlorar vi :(

Bara inse fakta pengarna behövs :)

/R

Det kanske är du som borde inse att staten tar in fruktansvärt mycket mer skatt än vad som är rimligt.

Bara att inse att pengarna inte behövs, utan vi ska skära ner de offentliga utgifterna. Statskassan läcker som ett såll och våra ca 300 myndigheter bränner pengar som aldrig förr.

Bensinskatten kan man höja efter att rimliga alternativ finns för alla, inte bara de som har råd med nya bilar (det är som bekant olagligt att på egen hand etanolkonvertera exempelvis). Andra skatter kan vi kanske diskutera i andra trådar :).

Edit: damn.. såg nu att det var ett gammalt inlägg jag svarade på. Inget dåligt trådlyft.

Sandstrom skrev:
Det kanske är du som borde inse att staten tar in fruktansvärt mycket mer skatt än vad som är rimligt.

Vad är rimligt då ?
Vad ser du i vårat samhälle som vi har överflöd på ?

Sandstrom skrev:
Bara att inse att pengarna inte behövs, utan vi ska skära ner de offentliga utgifterna. Statskassan läcker som ett såll och våra ca 300 myndigheter bränner pengar som aldrig förr.

300 Myndigheter som ska stoppa pengar i 8 miljoner små hål blir mycke läckage :D

Sandstrom skrev:
Bensinskatten kan man höja efter att rimliga alternativ finns för alla, inte bara de som har råd med nya bilar (det är som bekant olagligt att på egen hand etanolkonvertera exempelvis). Andra skatter kan vi kanske diskutera i andra trådar :).
Tycker jag oxå är fel men de kommer nya lagar om de krävs bara lite byråkratiskt tjafs först.

Reklam:
http://www.etanol.nu

/R

Varför gnäller ni? För att priserna stiger? Skatten har ju varit ungefär densamma genom åren, momsen står dock för 25% av ökningen, men vilken ökning? Det är oljepriset som gör att bensinpriset stiger, inte skatterna. Tycker ni priserna är dyra nu, vänta och se...

Få krigen i arabländerna att sluta istället för att skriva på löjliga listor om sänkt skatt. I Sverige har vi ett sammhälle som bygger skatter och bidrag, ni kan ju glömma några drastiska förändringar inom det området. Så om det inte passar så flytta nån annan stans. Slutligen undrar jag vad denna tråd har att göra i ett motorcykelforum? Gnäll på höga försäkringar istället.

Ända sättet att få ner bensinpriset: Invadera ett oljeproducerande land o ockupera det i demokratins namn.

Kan ge konkreta exempel på att det funkar om ni vill :lol

Sverige är inte det enda landet i europa som "lider" av höga bensinpriser, skillnaden är kanske att vi får se mer av överskottet i slutändan.

Back