Bensinskatten

8 miljoner personer kan skriva på....sen då ??

Det händer inte mer än att politikerna tar listan och arkiverar den.. alla vet att det inte händer mer än att det snackas....

I många andra europeiska länder blir det kravaller.....priserna blir ändå oförändrade...tror någon på allvar att det i lilla sverige skulle bli en ändring på skattetrycket för en lista med en massa namn på ??? Tror inte det.:gnissla

edit: Jo, jag som många andra skrev på den där lista förra året...sen har det inte hänt mycket mer med den. :gnissla

Skrev en ganska seriös debatt artikel om/mot bensinskatten för ett tag sen men tror ingen läser tidningen den publiceras i...

tar 30 sec att skriva på igen... värt ett försök.

Kravaller kostar MASSOR med skatte pengar... skulle vi börja riva och bränna saker för att sänka en skatt hade dom behövt höja en annan.

Bensinskatten är för låg. Beskattningen på protestlistor på internet borde chockhöjas!

Jag har funderat på om man inte borde köra en "Planka.nu" (vilka jag för tydlighetens skull hatar så kom inte med några AFA-kommentarer nu) och uppmuntra folk att boktanka som fan en period.

Skulle alla smita skulle mackarna sätta sitt emot och DE har makt däremot.

Ädit:

Problemet är att det bara skulla ta nån vecka så skulle dte väl bli förskottsbetalning p mackarna igen.. Hmm.. Hur lurar man dem att kriga hårdare för frågan?

Last edited:
Jag har funderat på om man inte borde köra en "Planka.nu" (vilka jag för tydlighetens skull hatar så kom inte med några AFA-kommentarer nu) och uppmuntra folk att boktanka som fan en period.

Skulle alla smita skulle mackarna sätta sitt emot och DE har makt däremot.

Ädit:

Problemet är att det bara skulla ta nån vecka så skulle dte väl bli förskottsbetalning p mackarna igen.. Hmm.. Hur lurar man dem att kriga hårdare för frågan?

Jobba svart, och för dessa pengar tankar man, betalar fordonsskatt och försäkringspremier. Ett förslag i all välmening.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!