Bensinlampan lyser trots full tank.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Plockade fram min raring i fredags och såg att tanklampan lös. hade rätt lite soppa så självfallet fyllde jag på. problemet är att lampjäveln lyser fortfarande trots full tank.

Någon som vet hur man kommer till rätta med detta lilla men nog så irriterande "problem"?
(Ducat Monster 750 Dark -01)

Haru kört en bit? för den brukar slockna efter en bits körning men annars vet jag inte :yoparty

Standardproblem på alla Ducati med Tanklampa. Enkelt att fixa, men du måste plocka bort o tömma tanken, sen byta givaren.

Enkelt men trökigt.

amullo skrev:
Standardproblem på alla Ducati med Tanklampa. Enkelt att fixa, men du måste plocka bort o tömma tanken, sen byta givaren.

Enkelt men trökigt.

urk.. låter jobbigt.. har kört en sissådär 20 mil nu å tankat ytterligare en gång men den ger sig inte.. går inte att fixa givaren utan att byta den?
Blir nog å köra med tänd lampa å räkna kilometrarna i stället.. Det finns ju en å annan mack häromkring

har samma problem på min.....fast min börjar inte lysa förrns man kör iväg eller "rör" på hojen.....mäkta irriterande o ha den där lysandes i ansiktet....

nån som vet vad en ny givare kostar???

Skaffa dig en maglite istället. Den kan du ha å lysa ner i tanken med, å kolla hur mycke det e kvar. Tanklampa! :rolleyes:

PacMan skrev:
Skaffa dig en maglite istället. Den kan du ha å lysa ner i tanken med, å kolla hur mycke det e kvar. Tanklampa! :rolleyes:

Det är väl enklare att gunga lite höger-vänster så får man en känsla
över hur mycket man har i. Funkar på min BSA.

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...