Bensinkran Honda VTR Firestorm 07

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
kom nu på att jag inte tittade om min hoj honda vtr firestorm 07 har bensinkran, såg choken men ingen bensinkran,vet att min er6f inte hade soppa kran men det var ju en insprutare,vet nån om honda vtr har bensinkran tacksam för svar

Har du fuggar på VTR'n? I så fall har den bensinkran. Sitter i bakkant på tanken.

ja, har förgasare fan kunde inte se nån,rädd för att den ska flöda över

ja, har förgasare fan kunde inte se nån,rädd för att den ska flöda över

OOPS den är vacumstyrd har ingen bensinkran,har bara sett choken så man lär sig nått nytt varje dag:)

Last edited:
Jodå det sitter en kran där som är styrd av udnertryck om jag inte minns helt fel så sitter det inget vred på den utan man får vrida om den med tång.

Följ bensinslangen så hittar du den...

07:a, specialbeställd eller? honda slutade tillverka vtr firestorm 2005:)

Du får lyfta på tanken så sitter den i bakkant och vrids med tång eller nått specialverktyg från Honda.

ok så man kan stänga av bensinen med den, tänkte kunde vara ett smidigt sätt stoppa bensinflödet dränera förgasarna till vinterförvaring
köra motorn tills förgasarna är tomma på bensin, eller har jag fel ?

Kan du göra men den brukar inte läcka i den vanliga kranen.
Du ska helst tömma den sista slatten med skruvarna i botten på flotörhusen men du kan köra torrt så blir det inte så mycket spill.

ok så man kan stänga av bensinen med den, tänkte kunde vara ett smidigt sätt stoppa bensinflödet dränera förgasarna till vinterförvaring
köra motorn tills förgasarna är tomma på bensin, eller har jag fel ?

Det vill jag minnas (det var några år sen jag meckade VTR), se bara till så du inte sätter den på PRI (men jag tror inte det läget finns på kranen).

Nää du bör tömma bensin ur förgasarna, det blir lite soppa kvar ändå i botten på förgasaren. Stäng kranen, lossa dreneringsskruvarna, torka upp spillet, klart!

Det vill jag minnas (det var några år sen jag meckade VTR), se bara till så du inte sätter den på PRI (men jag tror inte det läget finns på kranen).

Nää du bör tömma bensin ur förgasarna, det blir lite soppa kvar ändå i botten på förgasaren. Stäng kranen, lossa dreneringsskruvarna, torka upp spillet, klart!

Det är bara av och på på den!

Kan du göra men den brukar inte läcka i den vanliga kranen.
Du ska helst tömma den sista slatten med skruvarna i botten på flotörhusen men du kan köra torrt så blir det inte så mycket spill.

jaha har inte hunnit titta efter så det finns dräneringskruv smidigt
trodde jag var tvungen att plocka bort förgasarna :tummenupp
då får man lossna tanken för att komma åt förgasarna eller?

Vad jag får fram på internet är mellan 1997-2005, länka gärna till information att den skulle byggas 07:va

Kanske inte är den bästa källan man kan hitta men:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VTR1000F

Det var bara i USA som modellen dog 2005. De hade en lite annan modell (Superhawk) som inte fick ta del av ändringar som t.ex. den större tanken. Men Honda tillverkade t o m årsmodell 2007. Kan vara så att det bara är privatimport till Sverige av de sista årsmodellerna, men här är jag osäker.

Last edited:
I sverige såldes den som ny fram till 07. Min är också en 07a, 2 ägare. Jag och killen som köpte den direkt från MC huset i malmö.

När det gäller frågor runt VTR så hänvisar jag till VTR.nu. Där kan killarna sina maskiner och du slipper en massa gissningar!

Och jag fick sålt min idag. Isidor, där missade du en super hoj ;)

Och så köp en sådan här;

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/11487

jaha har inte hunnit titta efter så det finns dräneringskruv smidigt
trodde jag var tvungen att plocka bort förgasarna :tummenupp
då får man lossna tanken för att komma åt förgasarna eller?

Du bör nog kunna se en liten skruv i botten på flotörhusen.
Brukar sitta så man ska kunna komma åt dem.
Kolla fråns sidan in under tank och allt.
Med lite flax så syns dom.

Du bör nog kunna se en liten skruv i botten på flotörhusen.
Brukar sitta så man ska kunna komma åt dem.
Kolla fråns sidan in under tank och allt.
Med lite flax så syns dom.

Ska kolla närmare i dag har inte haft tid än
vore skönt att fixa utan plocka bort tank och kanske kåpor

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...