Bensin förbrukning för 600:or

MadDog

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Aprilia Pegaso
Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as :arsele u a few more questions"

Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons :tummenupp , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.

*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?

Sporthoj.com rockar fett :Rockbanan
MD
 
Tja
Min R6:a drar mellan 0.67 och 1 liter milen beroede på körstil :)
Mitt Acrapovic helsystem påverkade inte alls förbrukningen.
//B
 
MadDog skrev:
Hej på er igen fler frågor från mitt aldrig sinande föråd...
...eller som Ace Ventura säger: "Do u mind if a as :arsele u a few more questions"

Jag har tidigare frågat efter bensinförbrukningen på V-tvinnar runt 1000cc och fick bra respons :tummenupp , så jag tänkte göra samma sak med sport-hojjar med runt 600cc typ CBR 600 R6 och Triumph TT 600, som jag är specielt intresserad av.

*Vad drar din hoj???
*Är det så stor skillnad mellan de olika märkena (ger sig)?
*Ökar slip-on:s m.m. förbrukningen mycket?

Sporthoj.com rockar fett :Rockbanan
MD
Tjena! Jag har i och försig en GSX-R 600 men den drar mellan 0,6-0,8 beroende på körstil. Jag har dynojetkit, KN-filter och helsystem och det påverkar inte :tummenupp
 
Har en R6 med slipon som drar mellan 06-07 vid lugn körning och landsväg som runt liten vid hårdare körning
 
min hornet drog 09-1.2 liter / mil beroende på hur man körde det var ett törstigt och varvvilligt as

r1 an drar 0.6 - max 1 liter
 
Vid "normal" körning drar min ~0,8 l/milen, men under europasemestern förra sommaren var jag nere på 0,65.
Jag tror nog dom flesta 600:or drar ungeför lika mycket o i slutänden är det nog högerhanden som avgör.
Det är dyrt att gasa!
 
jättelugn helt laglig körning mellan falun och sthlm snittade jag 0.56... vid mindre lugn körning kom jag upp i runt 0.8.
har bara slipon... vet ej hur det e utan, antaglingen inte någon skillnad.
 
Måste bara fråga varför man bryr sig? Även om soppan är dyr så är det väl ändå inte en faktor som avgör köp hurvida cykeln är törstig eller ej? Eller du menar allvar med den där frågan?
Bensin får kosta för köra måste man. Vad ska man annars med MC till? Det är bara o tanka o blunda.
 
Min ZX-6R drog runt 0.5? vid övningskörningen, och den drar nu runt 0.8 med halva tanken Bankörning och andra halvan landsvägstransport i lite högre tempo.
Har inte fått den att dra uppemot litern än iaf.
Har ett slipon på min, men den är ej justerad så jag har svårt att tro att det skulle påverka förbrukningen.

Corben: Det kan ju även vara intressant för aktionsradien. Men visst, om man måste tänka på vad hojen drar så blir det inge roligt att åka runt heller.
 
hornet oskar skrev:
min hornet drog 09-1.2 liter / mil beroende på hur man körde det var ett törstigt och varvvilligt as

r1 an drar 0.6 - max 1 liter

Min ligger mellan 0.67-1.0 liter. Men har vart nere på 0.4 liter,, men det var
för att jag var med o körde runt med en övningskörare, så det blev aldrig så spännande!
Men som dem säger, Horneten iaf, den blir ganska törstig om man ska leka!
 
Min ZX6:a drar väl ca 0,7 liter (har bara mätt EN gång), har faktiskt inte kollat så där jättenoga brukar bara tanka å köra...
 
Vid normal körning till och från jobbet och lite bus så kommer jag inte under 0.8 med zzr'en :(
Dock skulle motorn behva sig en översyn med ventiljustering, förgasarjustering o.s.v. då den går lite orent. Det borde få ned förbrukningen lite.
 
Hornet har ju CBR motor så jag säger...0,6liter vid normalkörning (drar på till och från)
Förmodlingen mer om man ska stressa motorn hela tanken!
Fick soppatorsk i helgen, det var spännande(ska aldrig mer testa hur långt man kommer på reserven hehe)
brukar kunna köra 250km/tankning, knepigt att fylla i hornet tank, när man tror att den är full så finns det egentligen mer att trycka i
 
Last edited:
p.grip skrev:
Corben: Det kan ju även vara intressant för aktionsradien. Men visst, om man måste tänka på vad hojen drar så blir det inge roligt att åka runt heller.
Köp en hoj med stor tank då! :D
 
Min hoj (Suzuki SV650S) kanske inte är en "ren" 600:a, men det kanske kan vara intressant ändå :confused:

I alla fall, min dra ungefär 0.65 - 0.7, och då räknar jag med blandad körning (dvs hårt som fan och "bara till jobbet"). :hihi
 
Min R6 -00 (förknasare) drar 0.6l vardagskörning (4-6000varv med pådrag under accelerationssträckor) och 1-1.2l bankörning (när man ligger mellan 6000-16000 med merparten av tiden över 8000)

Jämfört med min XCR440 (som pengarna kom från) som drog 3.5liter milen är jag rätt nöjd me den förbrukningen :D

Husan vill jag då int ens veta, mycke ere iaf :D
 
Min CBR600 -02 låg på 0,6 med slip-on.
Med helsystem och custom map ligger den på 0,65-0,75 beroende på körning.

/Martin
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top