behöver turbokonvertering vara dyrt?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
är ingen hejjare på cyklar men bara tänkte om man har en garret t25 25 liggandes. och sen kanske kenner nån som kan svetsa grenrör... vad skulle det i princip vara som kostar då?? funkar tillhörande wg måntro?

har endast hållt på med adapterplattor å styrt lite med bilar men mer än så är det inte...

:va :yoparty :va

Mitt har kostat totalt ca15000kr inkl turbo mit16t intercooler köpte jag av marklund det andra har jag byggt själv

frågan var bara om det behöver vara dyrt har även tillgång till små intercoolers,, men hur funkar det med styrsystem å hur vet man va man laddar osv?

gsxr1200 skrev:
Mitt har kostat totalt ca15000kr inkl turbo mit16t intercooler köpte jag av marklund det andra har jag byggt själv

Gött :yoparty var i skaraborg åker denna gsxr 1200 :confused: själv bor man på "slätta" :tummenupp

MostWanted_NKPG skrev:
men vill göra av det jahar,, men har inte grundkunskaperna nån som kan??
Ladda ner Gik katalogen där står det en hel del om turbo.Intercooler ska du ha så stor som du får plats med garret t25 vet jag inte så mycket om jag skulle nog välja en mit 14t eller liknade jag har wg från garret på min mit 16t.
Till PD den finns i norra delen gränsen till värmland inte så slätt här.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...