behöver råd

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
jag har blivit erbjuden att byta en Ktm 660 .04 mot min snöskoter.
har länge kollat efter en motard och nu när tillfället finns att skaffa en så är jag enormt sugen.
jag har kört sporthoj och lite 250 cross. jag undrar nu om det är en bra nybörjar motard.
är inte så mycket för att skruva men byta olja är inga problem att stå ut med.
ni som äger/har ägt en ktm 660 -04 skulle väll kunna skriva en rad om vad ni tror.

Vad är det för skoter?

Har du kört sporthoj förut så är det en 660 du ska ha om du vill ha en snabb motard, men ändå väldigt snäll vad det gäller skruvandet :)

Olje-/filterbyte samt ventiljustering var 250:onde om jag inte minns fel. Olja+filter byter du ju själv, ventiljustering kostar ett par tre hundringar på firma att få fixat.

Hade jag inte velat haft kvar skotern så hade jag utan tvekan bytt.

Hur långt har den gått, hur är skicket?

660 är rätt stryktålig LC4 motorn men allt kan misskötas och gå sönder rätt snabb vid fel underhåll. Nu vet jag inte vad din skoter ligger i för prisklass eller om 660 är utrustad med diverse extra saker.

Är den inte alltför sönderskruvad så kan det vara ett alt att pröva motard nu när du har chansen! Från och med -04 så fick den olja i rambenet också vilket flyttar driftsäkerheten ett högre snäpp!

Stirra dig inte blint på om det är lite repor på plasten utan snarare kolla så att gaffel, sving, styre mfl inte fått sig en ordentlig smäll vid ev marksyning och inte minst lyssna på motorn. KTM låter som ett tröskverk så om du är osäker, ta med en vän som är lite insatt i KTM eller så litar du på killen som äger 660!

skoteridioten skrev:
Vad är det för skoter?

Har du kört sporthoj förut så är det en 660 du ska ha om du vill ha en snabb motard, men ändå väldigt snäll vad det gäller skruvandet :)

Olje-/filterbyte samt ventiljustering var 250:onde om jag inte minns fel. Olja+filter byter du ju själv, ventiljustering kostar ett par tre hundringar på firma att få fixat.

Hade jag inte velat haft kvar skotern så hade jag utan tvekan bytt.

enduro 600 H.O -04

okej låter bra. men nu är det ju så att det snöade inatt och då blev jag mer fundersam :3freak

grömpa skrev:
enduro 600 H.O -04

okej låter bra. men nu är det ju så att det snöade inatt och då blev jag mer fundersam :3freak

skaffa offroadfälgar med isdäck =) det har jag.. iofs var det kanske nåt problem med offradfälgar på 660 om jag inte minns fel? nån som vet?

JiMpA skrev:
skaffa offroadfälgar med isdäck =) det har jag.. iofs var det kanske nåt problem med offradfälgar på 660 om jag inte minns fel? nån som vet?

Varför skulle det vara problem med endurofälgar till 660?

Mr R skrev:
Varför skulle det vara problem med endurofälgar till 660?

jag har för mig att jag har läst något om att gaffelbenen på 660 är lite tjockare, och på något sätt så ska det göra det svårare att få dit andra hjul?

jag får söka och se om jag hittar det inlägget!

JiMpA skrev:
jag har för mig att jag har läst något om att gaffelbenen på 660 är lite tjockare, och på något sätt så ska det göra det svårare att få dit andra hjul?

jag får söka och se om jag hittar det inlägget!

var det inte så att original bromsok går i ekrarna om man inte flyttar ut det :va

chukabowa skrev:
var det inte så att original bromsok går i ekrarna om man inte flyttar ut det :va
Jorå, precis så är det. Finns en eller par trådar som beskriver olika varianter på lösningar.

.

chukabowa skrev:

Jupp! Gaffeln är på 48mm jämfört med de gamla som var 43mm alt som det är på SXC.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman