Behöver råd vid val av plastraket...

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Äger en CB500T från -75 som under de senaste åren byggts om till caféracer. Vill dock ha en brukshojj som jag och tjejen kan åka på och har bestämt mig för att under sommaren köpa en tidig plastracer.

Sneglar främst på första modellen av ZXR som jag dreglade över som liten, eller GSX-R 750 88-90.
Har ni några tips vid val mellan modellerna, och några särskilt viktiga punkter att kika på när väl hittat ett potentielt objekt?? Pluggar och har inte råd att lägga mer än 20-25tusen vid köpet.
/
Mvh, Per

Kompisen har en ZXR750 -94, både han o hans tjej tycker den funkar kanon att åka 2 på. Han gav 19k för den omkulllagd. La på ny topp-, sidokåpa och lack för 5k, så totalt 24k. Sen har den ju anständig försäkring också.

Jag kör en ZXR -89 sedan i höstas, och är mycket nöjd såhär långt. Det mesta verkar hålla bra kvalitet på dessa maskiner. Har hört nåt om mjuka ventilsäten, men vad jag förstår var det på dom riktigt tidiga exemplaren, och har hojen du kollar på gått en bit (vilket den troligtvis har) så är det nog inga problem eftersom felet vad jag förstår visade sig ganska tidigt. Om du vill ha en så köp! :tummenupp

EDIT:
Här är originalbroschyren för hojen, kanske kan va kul att se.
http://www.zxr750.de/ZXR750de/downloads/prospekte/1989.pdf

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP