behöver råd om olycka

lois

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
R1-02
tjena ännu en gång behöver jag sprothoj folk för råd
INFO två veckor sedan körde rakt över en rondell istället för att åka runt den :va
jag vet dumt av mig men det är mitt fel. polisen kommer till platsen tar uppgifter om olyckan och bärjaren kommer och tar hem min bil Mycket kvadad.
(sur som fan vart jag)
Men här kommer det, Det ringer en från polisen och vill göra en delgivning via telefonen,,,, jag fattar ingeting och säger att trafikpolisen vill ta min Olyckshändelse min berätelse om olyckan och skicka det till en åklagare för en process för att de ska döma mig för något,,, men hon frågade om jag vill ha en advokat vid min sida, då sa jag ja och skulle återkomma.
men va fan räcker inte det att jag ska stå för billjäven och det var en olycka lätt hänt,,, MEN VA SKA JAG SÄGA FÖR ATT INTE GÖRA BORT MIG ELLER FÖR ATT SLIPPA MASSA BÖTER,,

BEHÖVER RÅD :confused:

ursäkta alla stav felll

behöver kortet mycket just nu

du var inte full vid tillfället? vad vet jag något vill de fälla dig för som jag förstår det.

ne men de testa aldrig mig för tror att de inte hade en med sig

men jag gick en bra bitt bort för att få tag på en telefon och när jag kom tillbaks så var bärjaren där och snuten va där frågade vart jag tog vägen
så kan det vara något med det :va de kanske misstänker mig för något

vilka omständigheter rådde? mörkt, solen i ögonen, vått väglag extremt rullgrus..... det behöver kanske inte ha gått så extremt fort.

jag sa det till snuten som ringde mig idag men va larvigt va fan en olycka är en olycka eller,,,,, hon sa något om vårdslöshet i trafiken

det va mörkt två på natten va det men bilen fick mycket stryck jag sa en hastighet men snuten kollade på mig och repeterade min hastighet och typ inte trode på mig

lois skrev:
jag sa det till snuten som ringde mig idag men va larvigt va fan en olycka är en olycka eller,,,,, hon sa något om vårdslöshet i trafiken
Det var min första uppfattning av det hela.. Hur *** bär man sig åt. Skulle gissa att polisen tänker likadant. Du körde alltså bara rakt över rondellen?.. Du somnade inte i bilen eller blev bländad? titta på nån snygg :tuttar eller nåt? :confused:

vad polisen tror på är ointressant. de tar upp vittnessmål och protokollför förhör. det är upp till åklagaren att bedömma om det är någon ide att driva saken vidare.
Jag skulle kontakta www.trafikjuristen.se och höra vad han tycker. Lycka till :)

ok ska tänka på vad jag ska göra men det är ingen här som har varit med om det tidigare ,, jag tittade bort för några sekunder och såg inte rondellen,,
sedan så såg jag rondelen försökte veja med bilen men den var på gräsmatan och kanade över några träd tror tre små träd

lois skrev:
nee du skämtar eller????????????? :hihi

kom på en sak Förbannade rådjur...

vad tror ni
håll dig till sanningen. lönar sig i längden ska du se. Verkar du otrovärdig eller tvivelaktig eller att du ändrar dig och inte mins deltaljer är de större risk att du åker dit på nåt.

Som du beskriver olyckan Ska du bara bara säga som det är till polisen!
Det är iofs inte konstigt att polisen misstänker att det inte står rätt till när du inte finns på plats när dom kommer till din bil.

Att dom misstänker vårdslöshet innebär INTE att åklagaren måste göra det.Han väcker åtal endast om han bedömmer att han har goda chanser att "vinna" målet. Och med din berättelse låter det inte troligt. En olycka kan ju hända alla eller hur?.
Du bör ha en trovärdig anledning varför du avvek från olycksplatsen.
Får du fler erbjudanden om advokat hjälp ska du absolut tacka ja ! Det kostar dig inget,och samtidig får du proffs hjälp. Det är aldrig fel !!

Ring en advokatbyrå om du är osäker, de flesta av de större har gratis rådgivning.

Lycka till
poke

Lord L skrev:
d e ju heller inte ofta man väljer att fortsätta rakt fram istället för att svänga när man möter vilt....
kan man ju inte direkt påstå. Påhitten börjar redan här på amatörnivå skeva rätt ordentligt.. :hihi jag vill bara veta vad polisen kan vända de till. :rolleyes:

hur ska jag gå till väga ska jag kontakta polisen som ringde mig och säga att jag vill ha en advokat för fan har inte råd med mera kostnader just nu

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT