Behöver råd - Hjälp ("viktigt")

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Behöver inte råd längre...

Som några kanske vet så har jag en kraftigt trimmad Bulle.

Jag fick idag ett anbud på att byta motor till en Orginalmotor.
Min har gått 1050mil. 300 mil sedan trimmet.
Nya motorn har gått 150 mil.
Jag får 10stora i fickan i mellan.

Anlednignen är ju att jag köpte TLRen och vill sälja min Bulle. Verkar lättare (?) att sälja en orginal hoj.
OK, trimmad bulle är nog inget problem om priset är rätt... (men jag vill ju ha lite stålar för trimmet även om jag säljer hela hojen...)

Trimningen kostade 25000.
Alltså, minus 15. Men jag får en ny motor. :)

Fråga:
Ska jag anta budet?
Han står för alla kostnader.

:confused:

Help. Plz...
Förvirrad - Måste lämna besked i morgon...

Last edited:
Tycker du hugger det solklart, att du får tio för trimmet är ju bara en bonus, eftersom du inte har mycket till chans att få något för det när du säljer hojen..

Håller med oFFkeFF. Du får 10 för motorn och bättre betalt för bågen eftersom den nya motorn gått så mycket mindre. Se till att byta mätarna också, så det står rätt efter bytet.

Tänk bara på att då du byter motor får du ett annat motornummer. Vet inte hur man ska gå till väga om det blir en flygande besiktning tex.

Nån som vet hur man gör när man köper motor av en privatperson?

Är väl inga problem med annat motornummer? Sitter ju på var o varannan veteranare, och så länge det inte är nåt stulet skit så bryr dom väl sig inte?

Tycker utan tvekan precis som de andra att du ska sälja den trimmade motorn. Hojen blir säkert värd något mer samt lättare att sälja med originalmotor. Särskilt som den motorn du får har gått så lite.

Ta stålarna, du får så lite extra om du säljer hojen trimmad. Och plockar du av trimmet så får du knappast mer än 10 för det plus allt jobb men återställa hojen till orginal. Den nya snurran är ju dessutom knappt inkörd och det är ju knappas någon nackdel vid försäljning.

Ta budet men se till att motornummret byts i registrerings instrumentet. DVS uppvisa kvitto mm så VV får rätt uppgifter.

Men, va fan. Ni skulle ju säga - Byte INTE... :)

Nu hade jag ju övertalat mig själv till att inte byta... :rolleyes:

Nu blir jag ännu mer förvirrad... :/

Problemet är väll igentligen att jag inte VILL byta eller sälja Bullen. Men lite stålar hade inte skadat...
"Behöver" nytt rejsställ med puckar. Kostar ju runt 10k, så det hade löst problemet.
MEN, som sagt. Jag vill inte... vill inte... :rolleyes: :crash

Hmm, varför kunde han inte väntat en månad med att ringa, så hade jag haft tid att se hur svår/lätt såld Bulen hade varit. :(

f*n f*n f*n... ääävla siit asso!!!
Jag kommer att ångra mig hur jag än gör! :fakta

Bäst att ta en Bira och tänka över det igen... :D

Byt fort som fan.

Trim får du aldrig nåt för. Vem fan hade betalat 170.000kr för en ZXR750/950 -92? :crash

750RR

PutteLiten skrev:
Problemet är väll igentligen att jag inte VILL byta eller sälja Bullen. Men lite stålar hade inte skadat...

Men alltså, vad skulle du med TLRen till om du är så fäst vid Bullen? Verkar ju inte helt genomtänkt.. eller?
Dock är ju hela panelen här entydig i sina svar. ..

CorbenDallas skrev:
Men alltså, vad skulle du med TLRen till om du är så fäst vid Bullen? Verkar ju inte helt genomtänkt.. eller?
Dock är ju hela panelen här entydig i sina svar. ..

TLR köpet var absolut inte planerat...
Men vem kunde tro att IF skulle vara generösa med försäkringen...

Och jo. Jag gillar min Bulle! :fakta
Men den passar inte på bana.
Men visst, det går ju att köra med den otrimamd oxå, men aaaah fy fan vad slö den kommer att kännas nu!!! :mad: :gråta :6surkart

Jaja, jag ska inte var seg tjurskalle.
Det blir nog till att byta motor då. :(
Kanske. :rolleyes:
Det handlar ju inte BARA om pengar. Finns viktigare saker här i livet! :fakta
Och att ha KUL är en sådan sak. Har man inte kul för sina pengar kan man lika gärna vara utan, eller ge dem till mig för jag vet hur man sätter sprätt på dem... :D

well, pengar verkar ju inte vara problemet för då hade Bullen redan varit såld så varför inte behålla den som den är då?

Jepp, prexis ... :tummenupp

Byt, man får ju tyvärr inget betalt för trim, snarare tvärtom då folk tar för givet att den snarare är slutkörd just pga det.

Detta är säkert inte fallet för den fina bullen ... men ... ta pengarna och "hotta" TLR'en för istället.

vet inte, ärligt talat skulle jag nog tveka en del o köpa en trimmad båge... samtidigt skulle jag nog tveka ännu mera om den e så pass ny och motorn e bytt.. oavsett va säljaren skulle säga skulle man ju anta att han hade haft ett ras, därav bytet...men men bara min åsikt

Ähh, du har roligare med en trimmad bulle som du kanske får sälja får lite mindre än med originalmotorn (kanske, inte säkert alls) än med en slö bulle som har en ny motor. Vem vet, just den nya motorn kanske har ett produktionsfel och kanske skär efter 50 mil och då står du där utan garantier och dylikt :fakta

Så, byt INTE! Som du säger så är det ju bara pengar och 10k kan du säkert spara ihop till inom kort, om inte annat så kanske du får köpa mc-kläder på avbetalning :D

Dee_cati skrev:
Ähh, du har roligare med en trimmad bulle som du kanske får sälja får lite mindre än med originalmotorn (kanske, inte säkert alls) än med en slö bulle som har en ny motor. Vem vet, just den nya motorn kanske har ett produktionsfel och kanske skär efter 50 mil och då står du där utan garantier och dylikt :fakta

Så, byt INTE! Som du säger så är det ju bara pengar och 10k kan du säkert spara ihop till inom kort, om inte annat så kanske du får köpa mc-kläder på avbetalning :D

Äntligen en som tänker som jag. :D :tummenupp

Ja, demoktrati i all ära, men det är inte alltid massan har rätt. :lol

I princip har jag nog bestämt mig för att inte byta motorn. För som någon ovan sa så hade jag oxå undrat varför det är bytt motor på en så pass ny hoj...
Jag skulle dock fortfarande ha 1års garanti kvar. :)
Det har jag fått muntligt från YC. (OK ,vet att man ska ha det skriftligt....)

Jag tackar naturligtvis för all input. :)
Men rationellt tänkande och MC mixar lite illa :D :lol :crash

Har jag råd så behåller jag Bullen och använder TLRen mest till bana. För Det är körkortssäkrare med Bullen... :rolleyes:

:hej

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!