Dennis_
Ny medlem
Hejsan, jag är ny här i forumet, har sedan en längre tid funderat på om man kanske skulle börja köra lite 125:a på bana.
Till exempel träna lite, kanske vara med i någon tävlig då och då..
*Jag är 19 år och har B-körkort, krävs det att jag ska ha A1 körkort för att få ta licens för att få framföra en 125:a på bana?
*Hur går det till när man tar licens?
Vad kostar det?
Är det svårt?
Vad gör man ens när man tar licensen?
Som sagt, är lite sugen på att börja köra lite, kanske är lite för sent för det, men men, vill gärna prova på det...
Förresten så har jag nu googlat runt i en vecka på att försöka hitta svar angående allt jag vill utan något vidare resultat, så tänkte att någon racing-insatt kanske kunde förklara det lite mer noggrant för mig om den som vill har tid/orkar...
Hoppas iallafall på ett/flera bra svar!
Mvh, Dennis.
Till exempel träna lite, kanske vara med i någon tävlig då och då..
*Jag är 19 år och har B-körkort, krävs det att jag ska ha A1 körkort för att få ta licens för att få framföra en 125:a på bana?
*Hur går det till när man tar licens?
Vad kostar det?
Är det svårt?
Vad gör man ens när man tar licensen?
Som sagt, är lite sugen på att börja köra lite, kanske är lite för sent för det, men men, vill gärna prova på det...
Förresten så har jag nu googlat runt i en vecka på att försöka hitta svar angående allt jag vill utan något vidare resultat, så tänkte att någon racing-insatt kanske kunde förklara det lite mer noggrant för mig om den som vill har tid/orkar...
Hoppas iallafall på ett/flera bra svar!
Mvh, Dennis.