Behöver låna CDI till LC4 -99

Carlsso+n

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
1999, LC4, Motard
Hej alla. Jag har efter flera års pendlande till diverse verkstäder gett mig den på att få igång min KTM. Dock återstår det lilla problemet att den inte startar. Jag har felsökt allt (tror jag) men inte hittat någon som kan testa den berömda CDI boxen som konstruktörerna bestämt sig för att byta årligen till nya varianter. Så i ett sista försök att utesluta allt annatså behöver jag någon som kan låna ut en CDI box en halvtimme. Box med nr 584.39.031.200 är den jag söker. Vänligen maila om nån ställer upp.
Mvh J

Jag har en 05:a så det kanske inte funkar...
Men om du vill prova så kan du höra av dig per PM.

Jag har en 05:a så det kanske inte funkar...
Men om du vill prova så kan du höra av dig per PM.

Eventuellt.. Är det en CDI med nummer 584.39.031.500 så kan jag se vilka kablar som går in på vilket stift. Har en sådan CDI liggande i reserv.

584.39.031.200 Sitter på alla LC4 1998-2002. När nya motorgenrationen kom byttes även CDI så från nyare cyklar än -02 passar inte.

584.39.031.200 Sitter på alla LC4 1998-2002. När nya motorgenrationen kom byttes även CDI så från nyare cyklar än -02 passar inte.

Hej. Sant som du säger så passar det inte rakt av. Men då KTM inte kan uppbringa ett komplett kopplingsschema med pinnkonfiguration på CDI:n så var det min förhoppning om att kunna hitta någon med hoj som har nämnda modell för att reda ut vilken färg som går till vilken pinne. Därigenom bakvägen kunna översätta det till schemat för aktuell årsmodell. Mvh Johannes

Detta börjar kännas som en sådan här uppgift :huvet

Hej. Sant som du säger så passar det inte rakt av. Men då KTM inte kan uppbringa ett komplett kopplingsschema med pinnkonfiguration på CDI:n så var det min förhoppning om att kunna hitta någon med hoj som har nämnda modell för att reda ut vilken färg som går till vilken pinne. Därigenom bakvägen kunna översätta det till schemat för aktuell årsmodell. Mvh Johannes

Detta börjar kännas som en sådan här uppgift :huvet

Buda hem en ECU billigt på ebay och testa på vinst eller förlust...

Fast är du säker på att pinkonfigen på CDI inte finns? Kollat verkstadsmanualen?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back