Har en CBR600F ´01, med 2100mil på mätaren. Enligt boken ska ventilerna kollas vid 2400 mil. Tänker åka till Österrike i juli. Bör jag kolla ventilerna innan, eller räcker det att göra detta efter hemkomsten.
Ni som har gjort detta på dessa maskiner, har ni behövt justera nån ventil, eller brukar de vara inom gränserna även efter 2400 mil?
Har en kompis som har jobbat som mc-meck, enligt honom så var det väldigt stora skillnader i ventilspel på Triumph´s maskiner, och nästan ingenting på japanare.
Tar tacksamt emot alla synpunkter!
Mvh/ Valter
Ni som har gjort detta på dessa maskiner, har ni behövt justera nån ventil, eller brukar de vara inom gränserna även efter 2400 mil?
Har en kompis som har jobbat som mc-meck, enligt honom så var det väldigt stora skillnader i ventilspel på Triumph´s maskiner, och nästan ingenting på japanare.
Tar tacksamt emot alla synpunkter!
Mvh/ Valter