Behöver hjälp med Kapning och Svetsning / Stockholm

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej mc vänner!

Behöver er hjälp. Har en originalutformad XS400 och skulle bygga om den till Scrambler liknande monster. Vart / Vem kan hjälpa mig att kapa rumpan och förbereda den för installattion utav ett säte som jag kommer att beställa från kina. Kanske kommer det även att behöva svetsas på rör?
Så här vill jag att bakdelen ska se ut efter en ombyggnad. Jag är bosatt i Stockholm så någonstans inom max 1-1,5 timmars resa från Stockholm.

Tack för tips och förslag.

XS.Rumpa.1.jpg

Aero- svets (Välingby) är bra på hojar och svetsning. Han kan komma ut till dig också.
Svetsade min ram en gång och den håller än:-)

Last edited:
Hej! Jag har en svetsfirma på sidan av min fasta anställning som elektriker. Har drivit den i ca fem år, svetsar mest möbler och inredningsprylar men har gjort lite småjobb på folks hojjar och bilar genom åren. Min lilla verkstad ligger på Värmdö utanför Stockholm, ca 40 minuter med bil.
Mvh Charlie, elsmedjan

Hej! Jag har en svetsfirma på sidan av min fasta anställning som elektriker. Har drivit den i ca fem år, svetsar mest möbler och inredningsprylar men har gjort lite småjobb på folks hojjar och bilar genom åren. Min lilla verkstad ligger på Värmdö utanför Stockholm, ca 40 minuter med bil.
Mvh Charlie, elsmedjan

Tack Charlie. Jag ska fundera på saken, kan du skriva ett pm på vad du tar för 1 timmes arbete. Värmdö är inte så nära mig dessvärre.

- - - Updated - - -

Wellco i Gröndal. 0705651016/1006 så får du hjälp.

Takc :tungan

I all välmening tror jag att du underskattar hur mycket tid och arbete som kommer krävas för att svetsa ihop en passande bakram till din hoj. Bara att måtta upp rör och provmontera kan nog ta en hel dag, innan du hittar rätt stuk. Sen ska rörändar radieslipas, fästen tillverkas etc. Garanterat mer jobb än en timme, även om du kommer med färdig ritning. Dessutom skulle jag rekommendera att du köper sätet först så du har något att måtta med.

I all välmening tror jag att du underskattar hur mycket tid och arbete som kommer krävas för att svetsa ihop en passande bakram till din hoj. Bara att måtta upp rör och provmontera kan nog ta en hel dag, innan du hittar rätt stuk. Sen ska rörändar radieslipas, fästen tillverkas etc. Garanterat mer jobb än en timme, även om du kommer med färdig ritning. Dessutom skulle jag rekommendera att du köper sätet först så du har något att måtta med.

Jag förstår att det tar mycket mer än en timme, därför frågade jag om timlön och inte priset för hela arbetet :)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!