Behöver hjälp med begagnat mc köp imorgon i Stockholm

Norrlandspojken

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Hoj
Kawasaki er6n -2011
Hej, skall köpa min första mc imorgon i Stockholm.
Skulle behöva någon som kan hjälpa mig att kolla skicket på motorcykel och jag vill även att du ska veta hur man spänner fast en båge på släpkärra så den står upp. Är du intresserad av ett flak öl eller något så dra iväg ett pm :)

Skall vara i Stockholm vid 18 hugget. Hoppas vi ses :)

Kan inte hjälpa dig med affären men kan ge dig tips på hur du spänner fast hojen på släpet.

Två varianter på fastspänning där den ena går ut på att du har hojen på centralstödet eller att den står fritt utan stöd och tar upp stötar och vibrationer via stötdämparna.Har provat bägge och de fungerar precis lika bra oavsett val.Sedan bandar du i vardera gaffelben fram och snett framåt i kärran.Där bak kan du använda två spännband som fram eller ett tvärs över med en rundslagning på lämpligt ställe.Se gärna till att hojen står kloss mot framstammen på släpkärran.Om allt nu är rätt draget så lär du inte flytta hojen en endaste mm.Glöm nu bara inte spännbanden vilket kan vara lätt när man ger sig iväg med en släpkärra och bara har hojen i huvudet. :crash

Är du osäker på din bandning så stanna till någon gång under resans gång och kolla hur bra hojen står.Bättre med ett stop någon gång än ett löst spännband som får hojen att börja röra på sig.

Last edited:
vad är det för hoj och när ska du titta på den?
Bor/ jobbar i krokarna och vet hur en hoj fungerar och tror jag sett en släpkärra någon gång :)

Glöm för bövelen inte att kolla kedjelåset!

När jag köpte min fanns inte det där klipset, nu kör jag med nitat lås

Tack alla för hjälpen.

Tack speciellt till BlöjRäsern som jag mötte upp i Vasastan och gick igenom motorcykeln, provkörde den och spännde fast den åt mig.

CMD, du ska också ha ett stort tack som stod som backup ifall BlöjRäsern skulle få förhinder trots att du hade födelsedagskalas och allt :)

Det blev en Kawasaki Er6n -2011 med 50 mil på mätaren och den var i kanonskick.
Nu blir det att strypa den och ta körkortet! Fan så glad jag är!! :banana

DSC_0110.jpg

Verkligen kul att man har ett intresse där så fina människor samlats. Creds till er som hjälp till, de inspirerar!

Japp, var ju första gången jag körde med släp.. eller andra men lät bättre o säga första.
Satt fast i Solna ett tag på en iiten vändplan och backade fram och tillbaka i 10 minuter. Annars gick allt bra :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti