Behöver hjälp att skapa en kalender som alla kan använda!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Någon som kan hjälpa mig, min tanke är att kunna lägga in en kalender som alla kan läsa och göra notiser i. Typ som Googles kalender, men använder man den så har folk även tillgång till mailen o dokumenten. Jag vill bara ha själva kalendern.
Vill kunna lägga in kalendern i vårt forum men hittar inget sätt att göra det på. Något datasnille som har lust att hjälpa mig lite? Vill lägga in kalendern som en länk då, inte som en stor kalender i tråden utan en länk där man klickar sig in och sen skriver i den. :tummenupp

Vänliga hälsningar och God Hjul,
Money

kolla om du hittar vad du söker på freshmeat.net

339 search result for "calendar"
Du har inte skrivit vilket språk eller om du kör nån form av DB till.

freshmeat? vad är det? DB? :va

på svenska eller engelska, det viktiga är datum och att man kan skriva i den.

Kan du skriva in länken till din sida, så är det enklare och hjälpa till,
Vad alla undrar är om om sidan är kodad i PHP/HTML och om du har tillgång till en databas via ditt webhotell...

nej men asså jag menar till detta forum, vi har ett eget klubbforum här på sporthoj. The Pink Ladies MC, det är dit jag vill ha in en kalender. :D :tummenupp

Sorry om jag är lite luddig i infon, inte meningen. Har en idé och vill genomföra den, låter inte alltid lika bra i text som i mitt huvud. :tungan:D

nej men asså jag menar till detta forum, vi har ett eget klubbforum här på sporthoj. The Pink Ladies MC, det är dit jag vill ha in en kalender. :D :tummenupp

Sorry om jag är lite luddig i infon, inte meningen. Har en idé och vill genomföra den, låter inte alltid lika bra i text som i mitt huvud. :tungan:D
Fast här kan du ju inte lägga till kalendrar osv. Det är ju isf något som Swedie bygger.

Fast här kan du ju inte lägga till kalendrar osv. Det är ju isf något som Swedie bygger.

Jo, jag har redan pratat med Swedie. Jag kan inte bygga en kalender men jag kan länka till en kalender som tex Googles kalender. MEN googles kalender kan man bara använda om man skapar ett konto och då får man med mail, document bla bla massa andra grejer oxå som är helt onödiga. Har försökt att göra så man bara kan öppna Googles kalender när man klickar på länken men det går inte. Annars är den kalenders jätte bra då man kan skriva in själv varje event/körning/träff osv och den uppdateras hela tiden.

Jag vill bara ha en kalender där man kan skriva i för varje dag. Har sökt lite på nätet men hittar inget, sen är jag skitdålig på att söka så har ni tips så dela med er. Allt mottages tacksamt! Kan inte så mycket datorer mer än det jag behöver kunna därför jag vänder mig hit. :)

Min idé är att skapa en tråd. Lägg in en länk, stänga tråden så folk bara använder kalendern och inte spammar massa annat. :tummenupp

Jo, jag har redan pratat med Swedie. Jag kan inte bygga en kalender men jag kan länka till en kalender som tex Googles kalender. MEN googles kalender kan man bara använda om man skapar ett konto och då får man med mail, document bla bla massa andra grejer oxå som är helt onödiga. Har försökt att göra så man bara kan öppna Googles kalender när man klickar på länken men det går inte. Annars är den kalenders jätte bra då man kan skriva in själv varje event/körning/träff osv och den uppdateras hela tiden.

Jag vill bara ha en kalender där man kan skriva i för varje dag. Har sökt lite på nätet men hittar inget, sen är jag skitdålig på att söka så har ni tips så dela med er. Allt mottages tacksamt! Kan inte så mycket datorer mer än det jag behöver kunna därför jag vänder mig hit. :)

Min idé är att skapa en tråd. Lägg in en länk, stänga tråden så folk bara använder kalendern och inte spammar massa annat. :tummenupp

Google
Att hitta en gratis kalender utan att du behöver regga ett konto blir nog svårt, och framförallt ganska oanvändbar om vem som helst kan uppdatera den.
Att du får massor av annat med ett konto på google gör väl inget ? Det är ju inte någon som tvingar dig/er att använda mail, doc, mm.

Ang.. freshmeat.net, klicka på länken så ser du vad det är.

Google
Att hitta en gratis kalender utan att du behöver regga ett konto blir nog svårt, och framförallt ganska oanvändbar om vem som helst kan uppdatera den.
Att du får massor av annat med ett konto på google gör väl inget ? Det är ju inte någon som tvingar dig/er att använda mail, doc, mm.

Ang.. freshmeat.net, klicka på länken så ser du vad det är.

Den här kanske kan passa trådskaparen & co: http://freshmeat.net/projects/mencal :clown

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT