Behöver ha tag i 19 tums sexkantsnyckel för framdäcksbult

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Har jagat som fan men inte lyckats, vet ni vart man kan köpa ett sådant här verktyg?
Det ska alltså vara en 19 tums sexkantsnyckel av modell kraftfull!

Har kollat på mekonomen och andra återförsäljare men dom har inte eller så kan dom beställa hem!

Det är en triumph cykel!

Kan feltema ha tror ni?

nu måste nån ha tänkt fel, en 19 tums nyckel?? altså 483mm, är en sjuhelvetes hjulaxel du har :hihi

Undrar bara! varför går man inte in på Biltemas sida och kollar???? istället för att fråga på ett forum:confused:

Men nu har jag fått hjälpen som jag tackar ödmjukast för och skall inhandla mig en sådan bult!

Nu vet jag inte något om Triumf men misstänker att det är tumm-dimensioner på bultarna.
Och då är 3/4" det som ligger närmast 19mm 3/4"=19.05mm

Biltemas skarvmutter för gängstång (finns hos Jula och byggvaruhus oxå) 19518 , nyckelvidd 19mm
19-517_l.jpg

2st i påse 30:- på Hot Rod Heaven (Biltema)

Last edited:
Kolla om du inte har en tändstiftshylsa där baksidan passar så slipper du åka och handla. Bara att plocka ur gummit och trycka i förlängaren "bakvägen" så funkar det med spärrskaftet!

Annars kan man ta en m12 bult skruva på två muttrar och dra dom HÅRT mot varann så de låser sig, jag gjorde det när jag skulle ha loss framhjul och plocka isär framgaffeln.

Och om hjulaxeln har mutter i den andra änden så ger du fan i att släppa hjulaxelns klammerskruvar på sidan där du tänker använda detta verktyg. Lossa muttern och lossa sedan hjulaxelns klammerskruvar och omvänd ordning vid montering. Då slipper du köpa detta meningslösa verktyg.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT