Behöver en kopparbricka

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Hej.

Har råkat supa bort en kopparbricka till hojen och undrar nu om det finns en snäll själ som skulle kunna skicka en sådan per snigelpost?

Har redan varit ut och in på samtliga lokala järn/mek affärer i närområdet men dessa har antingen varit slut eller inte funnits alls.

Måtten på kopparbrickan jag behöver är:
utvändigt: 13 mm
invändigt: 6 mm

Tack för det! :tummenupp

Edit: Självklart kan jag betala för mig ifall nån nu vill ha ett par spänn för den :rolleyes:

Last edited:
Mc butiker brukar ha massa sådana liggandes i olika dimensioner.

Halmstad kan man väl säga är den största staden i min närhet. Även om det är strax under 4 mil dit.

6x12 finns hos din närmsta hydraulverkstad tex Hydroscand ,även Micro bildelar har det i sitt sortiment.

Just 6x13 kan bli svårt,då det inte tycks finnas i någon standardstorlek.

6x12 finns hos din närmsta hydraulverkstad tex Hydroscand ,även Micro bildelar har det i sitt sortiment.

Just 6x13 kan bli svårt,då det inte tycks finnas i någon standardstorlek.

Men åk och köp en och posta den då! Du kanske kan få betalt, till och med. :rolleyes:

Biltema har vad jag vet sortiment på både kopparbrickor och oljepluggar.

Biltema har vad jag vet sortiment på både kopparbrickor och oljepluggar.

Dåså. För ett par spänn (i bästa fall) kan du väl åka och köpa en och posta den?

Edit: Nu börjar det kanske likna häxjakt, men jag irriterade mig på attityden i första inlägget direkt. Åk och köp en kopparbricka då? OKQ8 har, Biltema och Hydroscand har. Ring Biltema och fråga om dom har lust att posta en? Säg att dom kan få ett par spänn om dom absolut måste. :6surkart

Dåså. För ett par spänn (i bästa fall) kan du väl åka och köpa en och posta den?

Edit: Nu börjar det kanske likna häxjakt, men jag irriterade mig på attityden i första inlägget direkt. Åk och köp en kopparbricka då? OKQ8 har, Biltema och Hydroscand har. Ring Biltema och fråga om dom har lust att posta en? Säg att dom kan få ett par spänn om dom absolut måste. :6surkart

Men åk å köp en kopparbricka då, posta den och få ett par spänn?! :fakta

:D

Nu var jag inte ute efter att folk skulle lägga ner tid på att åka och handla grejjer utan tänkte ifall någon använder sådana på jobbet eller kanske rentav har en sådan som bara ligger och skräpar hemma i garaget.

Tack för hjälpen iallafall.

Jag är inte riktigt med nu. Menar du trådskaparens startinlägg eller det första svaret? :va

4 mil från Halmstad ?

norr eller söder om Halmstad ?

hmm ... kanske ska ut & köra i morrn (om vädret tillåter), var exakt bor du ? kanske kan titta förbi med en :tummenupp

Är det inte lite tidigt att jaga rådjur?

hmm...blixten slår aldrig ner på samma ställe 2 ggr ... eller ? :D

nä, jag har nog haft otur vad jag skall.... hoppas att denna sommaren kommer bli skadefri, vill hinna med lite bana detta året, vilket sket sig förra året tack vare rådjuret :huvet

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti