BBC! Broken Bones Club (sticky?)

Fredde_85

69hk 117kg = :D
Gick med
11 May 2006
Hoj
Husqvarna TC610 Motard
Förvånad över att det inte finns en sån här tråd på SH redan, alla måste ju ha en broken bones club! :näsblod
Behöver inte gå igenom några regler, dom är väl ganska uppenbara. :)
Bifoga en kort berättelse och gärna bilder så kan ni sen klassa er själva som medlemmar i denna prestigefulla klubb! :tungan

Jag kan börja då:

Vurpade med polarens Honda cr250 i ett grustag i en hastighet som jag skulle beskriva som "jävligt hög". :D Träffade en sten med framhjulet varpå hojen vobblade till kraftigt och stack iväg åt vänster. Själv stod jag upp vid tillfället, försökte reflexmässigt att "hålla kvar" den med misslyckades fatalt och flög istället iväg som en vante och käkade grus i vad som känndes som 100 meter..minst! :tungan Ställde mig upp och konstaterade att jag hade vrickat sönder foten, höften, armbågen och handleden var köttfärs och att jag hade brutit båtbenet (för andra gången!:mad:) samt en hyffsad hjärnskakning.
Kan ju tillägga att jag hade full skyddsutrustning och väst med skydd för hela överkroppen men iom att jag landade så hårt och i så hög hastighet så "skalade" armbågsskyddet bara bort huden och lite till, samtidigt som plasten från det hade bränts fast i såret. :huvet

Bifogar en röntgenplåtsbild och låter bli att posta dom andra då dom är lite väl "grafiska". :gnissla :D

Sådär! Nu är det eran tur, skriv på! :tummenupp

Bifogat

• Röntgenplåt_zoom_230k.jpg
    Röntgenplåt_zoom_230k.jpg
    230.5 KB · Visningar: 123
1996 Hade min första XR 600, hade haft den i 3 veckor och va redan kung på bakhjulet (trodde jag) lyckades peta i 4an på slangen strax innan ett litet svagt krön.
Fan vilket flyt jag har tänkte jag, sen gick jag över.:näsblod
Krossade vänster knäled riktigt illa, läkaren gämförde med en påse jordnötter försök att öppna en sån å flytta en nöt utan att dom andra rör sig. men det har läkt ihop rätt bra ändå.
Men slanga har man ju inte slutat med:yoparty

Last edited:
1996 Hade min första XR 600, hade haft den i 3 veckor och va redan kung på bakhjulet (trodde jag) lyckades peta i 4an strax innan ett litet svagt krön.
Fan vilket flyt jag har tänkte jag, sen gick jag över.:näsblod
Krossade vänster knäled riktigt illa, läkaren gämförde med en påse jordnötter försök att öppna en sån å flytta en nöt utan att dom andra rör sig. men det har läkt ihop rätt bra ändå.
Men slanga har man ju inte slutat med:yoparty

Hehehe :D Ja men det är ju så man lär sig! "Learning by doing!" :tungan

Oj, vilket långt inlägg detta kan bli=)
Är det bara mc orsakat så blir det lite kortare..
Har beställt bilder på det jag kan få på skiva och dom kommer lite senare.

Detta har gått åt..
2 ryggkoter (spruckna)
1 lillfinger.
3 nyckelben.
1 fotled, av på en jävla massa ställen.
1 smalben och spricka hela vägen från foten till knät.
1 krossat skulderblad.
1 axel.
1 underarm.

Hum, att man fortfarande kör?? Men fan va kul det är:yoparty

Jag är odödlig, och kan därmed inte bli skadad. :tummenupp

men polaren kunde, xr600 med grusdäck, lowside in i en lyktstolpe på grusväg.
4 brutna utskott i ryggen :gnissla

Edit: en gång har jag skadat mig, dock inget MC relaterat.

Kom springandes på en gräsmatta utan skor, PANG säger det, jag gör en frammåtvolt, landar på fejset, sätter mig upp och fattar inte vad som hände, tittar ner på stortån. jag ser den inte :D en stor metallbit har gått in under nageln, tagit med sig den, och all hud och kött ca 3cm EFTER första leden, samtidigt passade den på att bryta tå-helvetet in under foten. :tummenupp :D

Bifogat

• n732186975_790055_4760.jpg
    n732186975_790055_4760.jpg
    56.4 KB · Visningar: 191
Last edited:
Oj, vilket långt inlägg detta kan bli=)
Är det bara mc orsakat så blir det lite kortare..
Har beställt bilder på det jag kan få på skiva och dom kommer lite senare.

Detta har gått åt..
2 ryggkoter (spruckna)
1 lillfinger.
3 nyckelben.
1 fotled, av på en jävla massa ställen.
1 smalben och spricka hela vägen från foten till knät.
1 krossat skulderblad.
1 axel.
1 underarm.

Hum, att man fortfarande kör?? Men fan va kul det är:yoparty

Shit har du 3 nyckelben? :confused: :D
Ja det där va ju en del...aj som fan!!:gnissla
Ja jag tror varenda läkare åså jag träffade ställde frågan "Kommer du sluta köra nu då?" och blev
lite "besvikna" när man svarade "-Nej! aldrig!".
Men jag kan ju förstå dom...så mkt mc olyckor dom får in på akuten osv..

Halkade i diket när jag skulle gå åt sidan och pissa, fraktur i knäet...
Jävla MC-skor att vara värdelösa att gå i...

5 ben och en ryggrad hittils :crash

Bifogat

• Ryggen.jpg
    Ryggen.jpg
    74.8 KB · Visningar: 78
Denna tråd borde vara en underrubrik i olyckstråden!!

En gång tappade jag en sko på min fot, fy fan va ont det gjorde!!!

Bruten axel å mysiga skrapsår efter att blivit prejad av en bil.

bröt lillfingret på judoträningen en gång, bröt stortån i en sån där liten plaskpool (sprang som en dåre och lyckades haka i stortån i botten varpå den försvann in under foten som därefter sattes ned, hårt!) en annan gång och fick axeln bruten ur led vid ett senare tillfälle. inget av det var särskilt skönt, axeln var värst... men med tanke på att jag sysslar med en del halvextrema sporter så har jag nog kommit undan ganska lindrigt:näsblod

Dom få åren man levt har jag lyckats med att bryta underarmen två gånger, fått axeln ur led och dragit av ett ledband vid tummen (vid bakhjulskrash i våras), kan fortfarande inte röra högertumme uppåt.

Sen har jag haft ett deformerat öra sedan jag föddes, tror jag. Kan ju blivit biten av en hund när jag va 1 bast också, men det har ingen sagt till mig isf.. :näsblod

1. Arm Cykel Crescent
  2. Nyckelben Moped Puch Florida
  3. Underben Cross YZ 250
  4. ???????? MC Speed Triple

Törs inte tänka vad som kommer sen:näsblod

5 ben och en ryggrad hittils :crash

jag har en lika dan bild ! th12 kotan krossad.fick plocka bort steoperationen för att den skavde,då såg man att en skruv hadde gått av och dom andra tre satt löst !!! blev lite bättre efter operationen men ät:huvet er ff massa pain killers !!!

Liknande trådar finns redan. LÄNK Varför sitta och skryta över sina skador?? Jag har åkt cross i 12 år och kan inte påstå att jag tycker det är varken kul eller fränt att slå sig....

Vilken racåkare med självaktning har inte en hög brutna ben?

Jag har redan störst kuk så jag behöver inte jämföra benbrott.....

armen bruten vid crosskörning för några månader sedan. lite skador på musklerna när benet gick igenom dem. inte fått igång rörligheten på handen än känns som man är typ 30% invalid. men det kommer nog....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT