Bazzaz QS fungerar ej efter justering av växelpedal

Motorf92

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2018
Hoj
Suzuki
Hej,

Jag har en GSX-R 750, 2009, och tänkte ändra tillbaka växeln så att nedtryck på växelpedalen minskar växel och upptryck ökar växel. Jag insåg snabbt att det var skönare som det var innan (dvs att nedtryck ökar växel) och ändrade tillbaka det. Jag rörde inte på QS sensorns kabel eller utsatte den för stress. Det enda jag gjorde var att spänna åt muttrarna på ovan- och nedsida av QS sensorn som jag tyckte satt aningen löst. Nu fungerar inte QS. Det går inte att trycka ner växelpedalen alls såvida inte man håller kopplingen intryckt. Några förslag?

Tack på förhand!

På min Bazzaz qs satt det en induktiv givare som aktiverades mekanskt när qs tröcks ihop, den gick att ljustera och det lyste en diod på givaren när den aktiverades.

Du misstänker alltså att qs-sensorn inte skickar någon signal till bazzaz boxen?

Hade du också denna installerad?
qs.jpg

En normal QS reagerar på drag eller tryck, inte båda. Om du vänder riktning kommer du alltså behöva byta ut sensorn för att det skall fungera.

Jag har en "pull" funktion på min. Den satt såhär och fungerade innan.
bild1.jpg

Jag ändrade riktningen på shift rod så att den sitter vertikalt efter instruktion från Bazzaz för att se om det skulle lösa problemet jag hade med falsk neutral (motorn varvar någon sekund innan den hittar rätt växel), men så fort jag insåg att det ändrade växlingen ändrade jag tillbaka så att det var som innan (startade inte ens motorn).
bild2.jpg

Bifogat

• qs.jpg
    qs.jpg
    646.7 KB · Visningar: 19
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...