Hej
Köpte ny (gammal) hoj förra sommaren. Den går enbart som banhoj.
Det är en cbr 600 -95 som stått stilla i en lada i 2-3 år. Fick därför kabla igång hojen när jag var och kollade på den. Hojen startade utan större problem och jag släpade hem liket. Laddade batteriet och tänkte glad i hågen köra bandag.
Kom tillbaka till mitt förråd där hojen står och fanskapet vägrade starta trots att batteriet indikterat fullt när jag laddade. Lyckades kabla igång och körde första passet. Till nästa pass hade batteriet dragit ur igen och det blev till att knuffa igång hojen. som tur är startar hojen utan problem då.
Nu till problemet. Köpte nytt batteri, laddade fullt och monterade. trycker på start och hojen orkar knappt dra runt. Batteriet dör på 5-10 sec.
Knuffar igång hojen och den startar som en klocka. Kör mitt pass, ca 20 min på bana och det går att starta hojen med startknapp under en 10 min efter att jag kört. Eter det har batteriet laddat ur.
Nu till min fråga, vad är det som kan dra tjuvström? Är det laddningsregulatorn som gett upp? Har inte mätt spänning när hojen är igång, skall testa det med.
tacksam för tips.
Köpte ny (gammal) hoj förra sommaren. Den går enbart som banhoj.
Det är en cbr 600 -95 som stått stilla i en lada i 2-3 år. Fick därför kabla igång hojen när jag var och kollade på den. Hojen startade utan större problem och jag släpade hem liket. Laddade batteriet och tänkte glad i hågen köra bandag.
Kom tillbaka till mitt förråd där hojen står och fanskapet vägrade starta trots att batteriet indikterat fullt när jag laddade. Lyckades kabla igång och körde första passet. Till nästa pass hade batteriet dragit ur igen och det blev till att knuffa igång hojen. som tur är startar hojen utan problem då.
Nu till problemet. Köpte nytt batteri, laddade fullt och monterade. trycker på start och hojen orkar knappt dra runt. Batteriet dör på 5-10 sec.
Knuffar igång hojen och den startar som en klocka. Kör mitt pass, ca 20 min på bana och det går att starta hojen med startknapp under en 10 min efter att jag kört. Eter det har batteriet laddat ur.
Nu till min fråga, vad är det som kan dra tjuvström? Är det laddningsregulatorn som gett upp? Har inte mätt spänning när hojen är igång, skall testa det med.
tacksam för tips.