Batteri till Banditen?

Uttis

Hellre än bra.
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
Street Triple R, -12
Hej! Behöver nytt batteri till hojen (Bandit 600 -96) och undrar om någon vet om Biltemas gelbatteri passar (måttmässigt alltså)? Kommer inte åt att kolla hojen och har en kompis som åker förbi Biltema vid lunch ...

Tacksam för svar :-)

Gick in på http://www.getgeared.co.uk/Motorcyc...I GSF 600 BANDIT (GN77B) (1995 - 1996)&step=4
Där tog jag första alternativet o gick in på techy stuff:
Dimensions: Width 150mm, Height 105mm, Depth 87mm
Voltage 12V Capacity 8Ah

Biltemas batteri http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1684&iItemId=105080 :
V Ah Mått mm (lxbxh) Vikt Art. Art nr Pris
12 8 151 x 87 x 107 3,08 kg 80-816 349,00 kr

Slår någon mm på bredd och höjd, vet inte om det spelar nån kwitta med så lite marginal

Eller så köper du ett SMF-batteri, också från Biltema: 151 x 87 x 105 2,8 kg 80-264 269,00 kr, också med 8Ah :tummenupp

Mm ... Det batteri som sitter i nu är på 9 ampere ...
Nej, det är på 9 amperetimmar, dvs du kan belasta det med 1 ampere i 9h, eller 9 ampere i 1h. Och det är sak samma! Jag startar morsans bil med batteri till gixxern, exakt ett sånt som jag hänvisade till ovan :tummenupp Det viktiga är startströmmen, och det har alla dom batterier vi hänvisade till fullt tillräcklig :)

Last edited:
Tack för svar :-) Jag vill ha gelbatteriet, så frågan kvarstår. Passar gelbatteriet (som har andra mått) min hoj?

Det är på höjden som det kan bli lite tajt ... Diffar dryga 3 centimetrarna ... Om det är det mindre batteriet som sitter i nu vetifasen om det kommer fungera med det större. Det sitter ju en liten skruvanordning ovan batteriet som håller det på plats och under den får det i dagsläget inte plats något högre batteri :confused:

uhm, nej det diffar 2mm i höjd och 1mm i bredd, ordningen är omkastad på biltema jämfört med den andra länken =)

Ha! Du var för snabb för mig och hann svara innan jag insåg min felräkning *skäms*

Tusen tack för svar!

Ha! Du var för snabb för mig och hann svara innan jag insåg min felräkning *skäms*

Tusen tack för svar!

Tyckte väl det var skumt att inlägget jag svarade på var borta helt plötsligt.. Nu ligger det iaf kvar så alla kan se i framtiden :tummenupp
Lycka till med batteriet!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage