Batteri laddas inte!

McGyver

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Yamaha
Har ett litet problem lagom till sommarvärmen. Så klart är det så roligt som elfel ochså :tummenupp
Batteriet laddas ur när jag kör, trodde att det bara var statorn som var fel på, så den byttes ut. Men det verkar vara något annat. Det har antagligen blivit kortslutet någonstans då jag bytte batteri för statorn var paj och även blinkersrelät. Som sagt byttes statorn ut häromdagen, men fenomenet kvarstår, batteriet är urladdat efter ca. 1 timmes körning...
Upptäckte dock att hojen inte går att starta om blinkerrelät är urkopplat, ska det vara så?
Någon dom har varit med om liknande och har tips? Snälla, alla tips är välkommna! Vill ut o åka :)

Sök lite på denna forumdel så hittar du ett antal trådar som beskriver hur du mäter upp laddningssystemet på hojen.

Lämpliga sökord: batteri, generator, likriktare, regulator.

Sök lite på denna forumdel så hittar du ett antal trådar som beskriver hur du mäter upp laddningssystemet på hojen.

Lämpliga sökord: batteri, generator, likriktare, regulator.

Självklart har jag gjort sökningar på dessa och liknande ord och har fått massor av tips på hur jag skall kolla de olika delarna.
Den stora frågan var egentligen, kan det vara det trasiga relät som är orsaken till att batteriet aldrig hinner laddas upp??
Och om hojen inte skall gå att starta utan relät ikopplat??

Tack för svar.

Well... du skriver att du har en Yamaha - men inte vilken modell. Hur förväntar du dig att få exakt hjälp? Ta hjälp av granne/kompis som är insatt i hur halvledare funkar.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!