Baslåda till bil för hårdrock

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

Kör pheeta diskanter istället, så ni hör joey tempest i falsett ordentligt :hihi

:blah

Last edited:
IronMike skrev:
2080721 Kör pheeta diskanter istället, så ni hör joey tempest i falsett ordentligt :hihi

Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...

Hornet_600 skrev:
2080732 Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...

Kör med 2st 12" som slår vart annant slag :)

Pr0bz skrev:
2080741 Kör med 2st 12" som slår vart annant slag :)

12" or är för slöa och booooom booooom...Inget fjortisdisco här inte! :brinnerup Vi vill ha den där snärtiga hårda basen....Det ska vara som ett hammarslag i i bröstet när Hammerfall lirar...

Hornet_600 skrev:
2080732 Din gamla sill... :smasha :smasha det har ju du i din gamla bumse du försöker sälja till kreti och pleti...här försöker vi komma med nåt nytt...
Haha ;) .. javafann. Ska du lira tempest egna plattor, så se till att ha diskant vfan :pannkyss

;)

IronMike skrev:
2080750 Haha ;) .. javafann. Ska du lira tempest egna plattor, så se till att ha diskant vfan :pannkyss

;)

Att få bra diskant i bilen är lika lätt som att det är svårt att få en 10+ babe med hem från krogen... "Hardcore Superstar - Bag on Your Head" spelas just nu... :pannkyss

Vad är det för bil du ska ha lådan i?

4x8" kanske? :kär

Vafan köp en jackhammer, då vet alla i stan att du spelar hårdrock din fikus!

JH_ball.jpg

länge sen jag höll på med skiten men två stycken infinity perfect 10" borde väl funka. själv har jag en soundstream spl 170 med ett brunnet steg i bilen :huvet Den smäller faktiskt vansinnigt bra även till rock.

Kör 8" eller 10" långslagiga basar med herrejösses massa kraft från slutsteget som orkar hålla i dom... :tummenupp

kör med 2 st 12" jensen-basar i sluten låda i min lilla corrado å de funkar pra som faan å lyssna dödsmetal etc. :yoparty

Bandpass låda

Hornet_600 skrev:
Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

Rockar fett som fan :yoparty

Elementen: MDS X-max <---Länk

Ritning på låda till just dessa element: Här <---- Länk Här står precis allt som du behöver veta :)
Fråga om det är något som är oklart.

Rock On :yoparty

//TwinSucker

Last edited:
Hornet_600 skrev:
2080713 Baslådor har vi byggt ett antal för dance/club/house/techno osv...Herrejösseslådor med stooora basar....men nu ska det byggas låda för metal/goth osv...nån som har kunskap om detta, och provat? Vad jag vet så är ju små snabba 10" eller 8" optimalt för detta. Det gäller bara att dom är många kanske... Så, ge förslag och tips på konfiguration för optimalt headbanger-ljud, ni som testat. Ljudet skall installas i en Pontiac Firebird Formula 400 -75 som jag just köfft.

Jag skulle satsa smått, 6,5" - 8" och så tre, fyra stycken. Har själv inte pysslat supermycket med billjud men snärtiga 8:or är det bästa som finns för hårdrock. Självklart måste man ha ett vettigt framsystem till men en låda med fyra 8:or och ett sjuhelsickes slutsteg som inte lämnar nån eftersläpande bas tror jag är the shit. Funkar hemma i alla fall... :)

Det här är hårdrock om du slår upp det i uppslagsboken. JBL T595
285T595.gif

ett kraftigt steg och framsystem så behöver du inga basar. :yoparty

Pr0bz skrev:
2080764 Vafan köp en jackhammer, då vet alla i stan att du spelar hårdrock din fikus!

JH_ball.jpg

Dom slängde in ett sånt där monster i en bil på "pimp my ride". Fan vilken bas! :yoparty :yoparty

Hornet_600 skrev:
2080748 12" or är för slöa och booooom booooom...Inget fjortisdisco här inte! :brinnerup Vi vill ha den där snärtiga hårda basen....Det ska vara som ett hammarslag i i bröstet när Hammerfall lirar...
kan du lätt få med 12" med, bara du har tillräckligt kraftfullt steg och en rättdimentionerad låda.

med rätt låda och basar för din bil kan du lätt få 12or att spela snärtbas, det gjorde mina i golfen drivna av 4x25w :O) knepet är ju att inte bara få rätt låda för basarna utan att lådan ska vara anpassad för bilen också. Sen ställer ju hårdrock större krav på framsystem äv vad tex. techno gör.

Ett par 10" i slutna eller portade lådor lär vara receptet, bandpasslådor brukar inte vara så skoj till rock. Har en 12" i 22-liters sluten låda i bilen som spelar rock riktigt bra, hänger med i snabba basgångar.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back